Uutta tietokonetta hankkimassa

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by Heratsoft, May 24, 2011.

1. Heratsoft

Heratsoft Member

Trophy Points:
    16
    Elikkäs olen hankkimassa uutta tehokasta tietsikaa, lähinnä Adobe ohjelmien pyörittämiseen mutta myös pelaamiseenkin. Budjetti on noin 1000€.
    Giganttissa on tälläinen kone, joka maksaa 999€: Linkki tuotteeseen, jos et saa selvä
    Kone näyttä tehokkaalta mutta ei tarpeeksi. Mietiskelen vaan et saisiko tonnilla (1000€) paremman jos rakentaa sen itse?
    Itse aattelin et koneella pitäisi olla Intel Core i7 ja hyvä näyttis.

Ajatuksia kehiin, kiitos etukäteen.

2. Axu_

Axu_ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    143
    Saisi. Tuossa on luokaton emolevy (prossukin on kerroinlukittu, mutta se on se ja sama tuolla emolla), todennäköisesti vikaherkkä virtalähde, kuuma ja ahdas kotelo ja hidas kovalevy. Hintaan nähden näyttiskin on huono. Onko sulla joku muu argumentti tuon i7:n puolesta, kuin että i7 2600 on lukuina paljon isompi mitä i5 2500? Hintaeroa on satanen, tehoa eroa aika paljon vähemmän. Ainut ero on HT-teknologiassa, joka auttaa joissain sovelluksissa.

Esim.
    [​IMG]Jos haluat koneen kasattuna, niin osta Silent rigistä tai Lapstoresta (kasaus 40/25€). Win 7:n kanssa tekee suunnilleen tonnin. Toinen vaihtoehto on tinkiä näyttiksestä ja ottaa SSD-levy pakettiin. Jos alat kellottamaan, niin pakettiin kaveriksi vielä esim. Mugen 2.

Last edited: May 24, 2011
  3. Heratsoft

Heratsoft Member

Trophy Points:
    16
    Kiitos vatauksesta. Minä luulin et core i7 ja i5 eroavat toisistaan paljonkin tehokkuudessa, mut jos ei oo paljon eroja näitten keskellä niin menisin mielummin sen halvemman perään:).

Hyvä ehdotus, tuli paljon halvemmaksi ja tehokkaammaksi!

Kasausta teen itse, enkä tarvitse dvd-levyä(ei oo käyttöä enää), sen sijaan voisi valita wlan-kortin ja äänikortin:)

Olisiko tämä se paras ehdotus vai onko vielä parempia ehdotuksia?

PS. Kertoisitteko mikä on SSD-levy ja mihin tarkoitukseen sitä käytetään?

4. sidrend

sidrend Regular member

Trophy Points:
    46
  5. Axu_

Axu_ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    143
    "SSD-massamuisti (engl. Solid-state Drive) on tietokoneen kiintolevyä jäljittelevä tallennusväline, jossa ei ole liikkuvia mekaanisia osia, kuten pyöriviä levyjä. Tiedon säilytykseen voidaan käyttää esimerkiksi flash-muistia." Käytännössä siis uudentyyppinen kovalevy, jonka ainoa haittapuoli on toistaiseksi kallis hinta tilaan nähden.

E: sirend ehti edelle. :D

Last edited: May 24, 2011

Share This Page