Heips, olen uutta tietokonetta ostamassa Windows seiskalla.. Ostan siis osat ja kokoon sen koneen itse. Olisko teillä mitään ideaa minkälaista osaa kannattaisi ostaa jos tekee musiikkia tietokoneella (ableton live) ja ehkä vähän pelaileekin. Itse en tietokoneiden osista paljon tiedä joten ajattelin täältä kysyä. Mitä eroa on 2-,4-,8-coreilla? Mistä tiedän että onko emolevy sopiva koteloon vai käykö kaikki kaikkiin? Mitä tarkoittaa kelloittaminen, mitä se auttaa? Pohja: Budjetti: 1000€ MAX Tarvitsetko kasauksen?: Kasaan itse kaverin avulla. Sisältyykö käyttöjärjestelmä budjettiin?: Kyllä W7 Käyttötarkoitus: Musiikin tekeminen, kuvien ja videoiden tekeminen (PS, C4D) sekä kevyt pelailu Aiotko kellottaa?: ? Mitä on jo valmiina?: Hiiri, näppäimistö Optinen asema(DVD/Bluray/ei tarvi): DV‮D Koneen koko(ATX/mATX/mITX): ATX, ihan mikä vaan Muuta huomioitavaa: Ulkomailta tilaus onnistuu Musiikin tekemiseen tarvii siis todella tehokkaan prosessorin Paljon RAM-muistia Kovalevyn 1000gb tilalla, 500gb riittää kanssa. Näytönohjaimella ei oo niin paljon väliä kunhan nyt vaikka esimerkiksi CSS:GO pyörii koneella hyvin. Jos jollain olisi aikaa ja haluaisi kertoa mitkä osat kannattaisi ostaa ja mistä kannattaisi tilata? Budjetti olis semmonen 1000€ MAX! Halvempi=parempi. Smashing Voltage
Kauppa: Jimms Käyttöjärjestelmää et siis tarvinut (+100€ win7/8 64b)? Kunnon äänikortti ilmeisesti löytyy? En tiedä hyötyykö kyseiset ohjelmat Hyper Threading tekniikasta, joka on ainut ero i5 3570K vs i7 3770K prosessoreilla (+100€).
Käyttöjärjestelmää en tarvitse, äänikortti löytyy. En tiedä minäkään noista prosessoireista mutta kiitos vastauksesta! Käyn checkailee tota Jimms sivustoa. Smashing Voltage
Lurlucki setti o iha hyvä, emolevyssä ny ei oikeastaa mitää väliä onko Pro3 vai Pro4, kun niillä ei kamalaa eroo ole. Jos haluaa selvästi paremma nii ottaa sit tämän: http://www.jimms.fi/tuote/Z77-EXTREME4