Uutta tv-korttia hankkimassa...

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by Jutaky, May 27, 2003.

1. Jutaky

Jutaky Member

Trophy Points:
    11
    Ajattelin tässä hankkia tv-kortin koska en omista videoita. Lueskelin vanhoja viestejä sekä selailin nettiä, mutta siitä ei ollut paljonkaan apua päätöksen teossa. Törmäsin kuitenkin Hauppauge WinTV GO -korttiin, onko tämä minkälainen kortti, hintakaan ei ole paha n.70 euroa.

Haluaisin ajastettua nauhotusta ja tietenkin mahdollisimman hyvää kuvaa :). Koneesta löytyy potkua 1133 megahertzin verran, onnistuuko videon pakkaaminen kuinka hyvin, esim divx:ksi?

Käytännön kokemukset kyseisestä kortista olisivat tervetulleita.

t. asiosta tietämätön

2. NeFer

NeFer Active member

Trophy Points:
    66
    Ei kokemusta tuosta kortista, mulla on Hauppauge PVR-250, olen tyytyväinen siihen. [bold]"halvalla ei saa hyvää"[/bold] useimmiten pitää paikkansa :)

Mä aloitin halvalla Pinnaclen PCTV kortilla ja siinä meni rahat... no tosin eihän se paljon maksanut ;)

3. wipe2000

wipe2000 Senior member

Trophy Points:
    118
    JOs hyvää kuvaa haluaa, pitäisi kortin pystyä kaappaamaan videota vähintään n. 720x576 resolla, 25 kuvaa/s. En ole varma, mutta muistelisin, että mainittu Hauppauge ei pystyisi tuohon resoon.

4. veijob

veijob Regular member

Trophy Points:
    26
    ostin ite kans Pinnaclen Raven ja touhusin siihen T-Rexin Rev 1.7 pakkerin, kyllä kuvanlaaduksi saa svcd ja mpeg4 ja tietysti mpg,
    ja muutenkin on kortti pelannu hyvin eikä maksa paljon joulunaikaan 70 ecuu. Stereokortista ihan ok hinta ja ei muutenkaan valittamista
    katellu tuotoksia purkukortin kautta tvstä ihan tyytyväisenä. Ja on muuten easy käyttää alle kouluikäisetkin osaa käyttää ja nauhottaa

5. Adder_78

Adder_78 Guest

no tämän linkin mukaan pystyy :eek:)
    http://www.hauppauge.com/html/wintvpvr250_datasheet.htm

NeFer olisko sulla laittaa mitään samplepätkää kuinka hyvää kuvaa se pystyy kaappaamaan? Vaikka tuolla 720x576 resolla ja vaikkapa 4000 kb/s MPEG2:sena? Oon kanssa ajatellut tuota korttia, mutta en viitsi ostaa jos sillä ei saa kohtuu jälkeä aikaiseksi... :eek:) thanks

6. NeFer

NeFer Active member

Trophy Points:
    66
    pari pätkää laitoin "esille"...
    http://personal.inet.fi/viihde/nefer

Sen verran selitystä että mulla on todella huono antennikaapeli, parista pätkästä kasattu kun siirsin konetta ni ei enää pituus riittäny. Se on muutenkin halpis kaapelia, menossa vaihtoon ihan pian !!! (saattaa vaikuttaa hieman kuvaan)

Laitan uudet clipit kun vaihdan tuon kaapelin, varmaan jo tänään.

7. 8310

8310 Member

Trophy Points:
    16
    Olen kanssa hankkimassa uutta tv-korttia. Kumpi kannattaa hommata; Hauppauge WinTV Nova-t PCI vai ulkoinen USB versio. USB on kaksi markkaa kalliimpi.
    Mitä haittoja USB:stä on? Onko jotenkin hitaampi vai mitä? USB:ssä on kyllä se hyöty että voi liittää vaikka kannettavaan ja katella mökillä. Niin ja sitten vielä sellainen että näkyykö pöytäantennilla normaaleiden YLEN, MTV3:n ja nelosen lisäksi SubTv ja muut digikanavat. Nyt täällä analogisella ei subtv näy kun ei oo kaapelia niin olis kiva saada näkyviin.

Kiitos!

8. teme565

teme565 Active member

Trophy Points:
    66
    Mäkin olen hankkimassa tv-korttia.
    itseäni tosin kiinnostaa sellainen, missä on tv-viritin, radiokaappausmahdollisuus ja sitten vielä videonkaappaukseen tarvittavat video in-liitännät sun muut.

9. NeFer

NeFer Active member

Trophy Points:
    66
    Kaapeli on vaihdettu ja pari uutta clippiä on nähtävänä.
    Meillä tosiaan talon keskusantenni on todella huono, nytkin kun tuulee TV kuva on ajoittain huono!
    Näin ollen minun esille laittamat kaappaukset eivät välttämättä anna kortista parasta kuvaa.

10. Adder_78

Adder_78 Guest

kiitoksia NeFer! Itse juuri ostin digiboxin jonka kautta tuo signaali on kaappaukseen ainakin suht hyvää ;o)... seuraavaksi pitääkin ostaa tuo hauppaugen kortti :eek:)

11. kujaki

kujaki Regular member

Trophy Points:
    26
    Hauppaugen TV Nicam stereo kortista mulla on paljon kokemusta.
    + hyvä kuva kun ympäristö on kunnossa. (kaapelit, oikea pc-väylä ym)
    + radio löytyy ja nauhoitus radiosta helppoa millä tahansa "recordimella".
    - win XP:llä toimii vain wdm ajurit. Ne rajoittavat tv-kuvan kaappaamisen (esim. Virtual Dubilla) jostain syystä 352x288 resoon ja se ei ole hyvä asia.
    Ongelman pystyy kiertämään kun pistää BtWin ajurit. Silloin kuitenkaan Hauppaugen omat softat ja kaukosäädin ei toimi. Niihin tosin löytyy vaihtoehtoja esim. kaukosäädin IRman ja ShowShifter Tv-softa (tosin maksavat vähän).

Show shifter on osoittautunut hyväksi VHS videot korvaavaksi ohjelmaksi. Hyvä ajastus ja WMV formaatti on kohtuullista katselulaatua pätkille jotka vain haluaa nähdä.

Parempaan kaappaukseen sitten esim Pic videon mjpeg-kodekki käyttäen esim. Virtual Dubia niin kortilla saa hyvää jälkeä joko TV:stä tai VIDEO IN liitännän kautta vaikka VHS kasetilta.

Share This Page