Uutta yleiskonetta - budjetti n. 500 e?

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by snorkkeli, Sep 26, 2011.

1. snorkkeli

snorkkeli Member

Trophy Points:
    11
    Vajaa kymmenisen vuotta vanha matolaatikko alkaa tulla tiensä päähän, ja se pitäisi nyt korvata uudella pöytäkoneella. Kun en moneen vuoteen ole mitään jaksanut päivitellä/seurailla, niin joudunkin nyt kyselemään vähän apuja täältä. Tarkoitus olisi nyt hankkia vain itse tietokone ja uusi käyttis, ja päivitellä muita osia sitten kun tulee ajankohtaiseksi.

Kaavailin alunperin budjetiksi n. 500 euroa (plus käyttis satasen lisää), mutta budjetti ei ole kiveen hakattu: jos tarvitsemani ominaisuudet saa halvemmallakin tai lisäpanostus tuo merkittäviä etuja, niin budjettia voidaan viilata/venyttää. Olen vain itse hieman tipahtanut kärryiltä näistä nykypäivän värkeistä, että en oikeen osaa sanoa kuinka paljon uuteen koneeseen pitäisi panostaa.

Käyttö olisi periaatteessa yleiskäyttöä, perus surffailua ja tekstinkäsittelyä, sekä ajoittain jotain kevyttä multimediaa/pelailua. Lisäksi toiveissa olisi myös, että koneella pärjäisi muutamia vuosia eteenpäinkin ilman merkittäviä panostuksia/päivityksiä. Plussana lisäksi myös, jos kaikki rojut löytyvät samantien/muutaman päivän sisällä jonkun kaupan hyllystä/varastosta.

Alunperin ajattelin käväistä hakemassa vain jonkun pakettikoneen, mutta pikainen googlailu paljasti että itse kokoamalla/kasaamalla saisi enemmän vastinetta rahoille. Eli vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan...

2. Axu_

Axu_ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    143
    Tuossa on pelkkä integroitu näyttis. Riittää jonkinlaiseen kevyeen pelailuun, muttei missään nimessä kunnon pelielämykseen uusimpien pelien parissa korkeilla asetuksilla. Erillisen näyttiksen voi tietysti ostaa jälkikäteen, jos siltä tuntuu.

E: Yksi vaihtoehto tuossa hintaluokassa on myös Llano: http://muropaketti.com/artikkelit/prosessorit/amd-fusion-a8-3850-a6-3650-llano

Hintaa paketille tulee suunnilleen saman verran, mutta graafista suorituskykyä rutkasti enemmän mitä emolevyn integroidulla. Erilliset pelinäyttikset tietysti menee kirkkaasti ohi, jos sellaisen myöhemmin lisää tuohon alunperin postaamaani pakettiin.
    http://i230.photobucket.com/albums/ee301/Axu_/Sekalaista/430.png (tuohon voi vaihtaa tehokkaamman prosessorin ja lisätä yhden 92mm tuulettimen.)

Last edited: Sep 26, 2011

Share This Page