Vähän apua nostaan lataus nopeutta?

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by tone2000, Sep 23, 2007.

1. tone2000

tone2000 Member

Trophy Points:
    11
    Siis mulla on meganen yhteys ja azureuksen kautta lataus nopeudet on jossain 20kb tienoilla, lähetys on tuplasti sen. Että milläköhän sais niitä nostettua ja olen sit aika tietämätön näiden suhteen. Olis kiva jos joku osais auttaa...

2. n4ksu

n4ksu Guest

En oo kyseistä ohjelmaa käyttäny, mut luulisin et se on dc++ tyylinen. jos on, niin siinä vaiheessa kun valittet ladattavan tiedoston, niin siinä pitäis näkyä et paljon käyttäjällä on vapaita slotteja. Kannattaa tienkin ottaa jotain esim: 1/1, 2/2, 10/10.
    eli jotain 1/6, 2/7, 1/10 ym. ei kannata valita jos haluaa tiesoton tulevan reippaasti. Jos toi ohjelma ei oo dc++ tyylinen niin unohda:D

3. tone2000

tone2000 Member

Trophy Points:
    11
    Siis meinaatko noita seedejä että niitä pitäis olla enemmän kuin leechejä?
    Siis mulla on nyt ollut yksi leffa yli 24h latauksessa (701mb), siitä on nyt tullut 70% ja seedejä on about 5000 joista olen ainakin 20 koko ajan yhteydessä. Nopeudet pyörii kokoajan jossain 15-25kb.
    Ja se nopeus hyppii ihan helvetisti välillä käy jossain 50kb hetkeksi mutta odota minuutti niin se on 5kb tai alle.
    Ja siis mulla on kuitenkin 1 megan yhteys, että voisko vika olla jossain palomuureissa (ja jos on ehdotuksia mikä palomuuri hommata niin sanokaa) tai joku port forward juttu (ja mitähän se tarkoittaa?).
    Mutta joka tapauksessa se yhteys on paljon hitaampi kuin sen pitäis olla ja kaikki apu tulee tarpeeseen. Ja kiitos jos yrittäisitte selvittää mulle asian suht yksinkertaisesti...

4. henkettu

henkettu Guest

µtorrent :lla ainakin voi määrittää torrentin prioriteetin. Pistä tärkeäksi, niin mulla ainakin nopeudet nousevat kiitettävästi. Ja myös kaistan varaus kannattaa laittaa korkeaksi.

5. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Trophy Points:
    116
    Paljon olennaista tietoa jäi uupumaan.
    -Minkälainen nettiyhteys?
    -Oletko NAT:n takana?
    -Onko palomuuri konffattu sallimaan Azureus liikenne?

Hidasteluun voi olla monta syytä. Itse tarkistaisin seuraavat.(Pitää varmaan tehdä tästäkin opas kun jatkuvasti ihmiset kyselee)
    -Palomuurista sallittu kaikki Azureuksen liikenne.
    -Jos modeemissa on NAT niin se on puhkottu oikein.
    -Jos käyttis on WinXP SP2 niin tcpip.sys tiedoston voi pätsätä toimimaan paremmin P2P käytössä.
    -Azureuksesta voisi laittaa torrent liikenteen salauksen päälle.

6. tmm68

tmm68 Regular member

Trophy Points:
    26
    haulla löydät tästä aiheesta monta kirjoitusta ... ja ratkaisua. Ainakin kerran olen kaivanut johonkin vanhaan ketjuun Azun optimointisäännöt latausten nopeuttamiseksi.

7. henkettu

henkettu Guest

Last edited by a moderator: Sep 27, 2007
  8. TheArnold

TheArnold Regular member

Trophy Points:
    26
    Vastaus voi olla yksinkertaisesti sekin että vaikka niitä seedejä onkin parikymmentä yhteydessä niin ei joltain julkiselta trackerilta välttämättä tule sen nopeempaa (seedaajat rajoittaa omaa kaistaansa.)

Share This Page