Nyt olisi hyville neuvoille tarvetta. Olen liittänyt tietokoneen S-video kaapelilla Sonyn telkkarin etupaneelin S-video liitäntään. Näytönohjain CLUB 3D R9550 SE. Kuvassa näkyvät värit ja kaikki muuten ok, paitsi todella häiritsevä klo 1 - klo 7 koko kuvan suuntainen värinä/juovat. Kuvaa siis todella ärsyttävä katsoa. Seuraavia toimenpiteitä näin maallikkona olen yrittänyt tehdä: - Koitettu toista S-video kaapelia - Koitettu S-video liittimen yhdistämistä scart-mokkulaan ja yhdistetty scartin kautta tv:n takana olevaan liitäntään - Koitettu kierrättää kuvaa viritinvahvisimen S-video liitäntöjen kautta - Otettu kaikki muut tepselit pois paitsi tietokone ja tv - Koitettu kaikkia mahdollisia tepseliyhdistelmiä (huom. maadoittamattomat pistorasiat) - Raijattu konetta pitkin huonetta kauemmas tv:stä - Otettu antennin piuhat pois seinästä - Kytketty lähiverkon kaapeli pois - Kortin asetukset muuten ok (laitettu mm. täältä löytyvien ohjeiden mukaan) Eli mitähän vielä voisi kokeilla? Monitorissa tuota juovaa ei esiinny (liitetty siis sekä tv:hen että monitoriin). Alkaa pinna jo palamaan
Kaikella todennäköisyydellä se johtuu noista maadoittamattomista pistorasioista. Kuvaan vaikuttaa jokin elektromagneettinen häiriö.
Onhan toista s-video kaapelia kokeiltu ? Ja samaan jatkojohtoon kokeiltu liittää tietokone ja telkkari ?
Kokeileppa huvikseen pienempää resoluutiota... Itsellä Oli LG:n 28" laajakuva TV:n vasemmassa ylänurkassa värinää 1024*768 resoluutiolla ja korjaantui kun vaihtoi pienemmän reson.
mites on sen taajuuden laita? oletko ko´keillut tietokoneen asetuksista vääntää kakkosnäytön, tai ´minä telkku nyt onkaan, hertsejä hieman pienemmälle? Se on mulla aianakin aiheuttanut värinää joskus
tv:n virkistystaajuutta ei pysty muuttamaan ja tuo ongelmakin on sen oloinen että vika tuskin on softa asetuksissa.