Tuli tässä ostettuu hiljattain uus full-hd televisio ja samantien kotiteatterin rakentamiseks tollanen viritinvahvistin. Lisäksi PS3 löytyy jo etukäteen. Ongelmana on tällä hetkellä, että PS3:n ääntä ei saa kuulumaan kotiteatterin kaiuttimista, vaikka HDMI-piuha kulkee vahvistimen kautta televisioon. Kuva toimii televisiossa normaalilla resoluutiolla. Kaiuttimissa ei ole vikaa. Eli kysymys kuuluu, pystyisikö joku kertomaan selkeästi miten noi kolme laitetta tulee kytkeä keskenään, jotta sekä tv:n että ps3:n äänet saadaan kuulumaan kotiteatterin kaiuttimista? Tarvittavat piuhat todennäköisesti löytyy.
Meneekö PS3:sta mitään johtoa vahvistimeen? Helpottaisi myös, jos vahvistimen malli olisi tiedossa. PS3 - HDMI -> vahvistin (tai PS3 - opt. -> vahvistin ja PS3 - HDMI -> televisio) vahvistin - HDMI -> televisio televisio - opt. -> vahvistin
Itseäni kiinnostaisi sama asia, koska saatan olla ostamassa pleikkaria. Tälläistä olen itse pohtinut: Pleikka3 --HDMI--> Telkkari --Opt.--> Vahvistin Eli ensin kuva&ääni hdmi:llä telkkariin, josta ääni jatketaan optisella vahvistimeen. Pitäiskö toimia, voiko äänen siirtää noin? Vahvistin/kotiteatteri on: Panasonic SC-PT570 Ja se televisio on: Panasonic TX-P42S10
Laita optinen suoraan pleikkarista vahvistimeen, sillä televisiosta et saa ulos (luultavasti) kuin stereota.
Ohjekirjan mukaan telkkarin pitäs antaa optisessa dolby surroundia (mun mielestä ohjekirjassa näin asia ilmaistiin). Eniten vaan kiinnostaa, osaako se erottaa HDMI:stä ton äänen 5.1 äänenä vai onko toi optisen dolby vain televisio-lähetyksiä varten. Tosin toi optinen suoraan vahvariinkin voisi toimia ihan hyvin, koska ei siihen tartte muita ääniä vetää. Vahvarissa on nimittäin vaan yks optinen sisääntulo, joten se on joko TV tai pleikkari Edit: tarkistinpas vielä ohjekirjaa ja siellä lukee näin: DIGITAL AUDIO OUT : PCM / Dolby Digital / DTS, kuituoptinen eikös toi tarkota, että telkkarin optisesta ulostulosta sais 5.1 ääntä? Eriasia on yhä, osaako se purkaa HDMI:n kautta tulleen äänen sinne 5.1 äänenä...