Mo. Tarkotus olisi vaihtaa Saunalahden kautta hommattu täysi F-Secure ohjelmisto ilmaisvastineisiin, kun ei tuota 39e/6kk jaksa maksaa erkkikään. Hoitaako ilmainen virustorjunta & paloseinä hommansa yhtä hyvin kuin tuommoinen kaupallinen vastine? Kannattaako vaihtaa? Säädänkö eka uudet ohjelmat toimintavalmiiksi ennenkuin vihjasenkaan ISP:lle irtisanoutumisesta ettei vaan tule ölliäisiä? Ohjelmiakin saa toki ehdottaa. Jotain yksinkertaisilla mutta tehokkailla valikoilla mielellään =)
Ilmaisista avast ja zonealarm tai kerio hoitaa homman kunnialla. Miksi maksaa kun ilmaiset on yhtä hyviä.
Minulla oli monta vuotta F-Secure, mutta olen nyt vaihtanut Avira Antivirukseen ja Zonealarmiin, hyvin toimivat. Linkit: Avira Antivirus ja ZoneAlarm
Itellä avast! ja palomuurina kerio. Hyvin toimii. Avast on paljon kevyempikin ku esim. nortonin tai f-securen tutkat.
Käyttäjämme fkock on aikoinaan toteuttanut tälläisen loistavan listan hyvistä ilmaisista ohjelmista. Itse suositan Avira Antivir -ohjelmaa. Olen käyttänyt tuota ohjelmaa muutaman vuoden se on toiminut hyvin ja aina on viruksen napannut jos sellainen on yrittänyt koneeseen tulla.
Ne "ilmaiset" ohjelmat on ilmaisia kotikäyttäjille, mutta maksullisia yrityksille. Ideana on saada ihmiset käyttämään niitä kotona ja ostamaan sitten yrityksiin niitä lisenssejä. F-secure ei moista harrasta, mutta ei se tee siitä yhtään parempaa kuin esim.Avast, AVG, Avira, Zonealarm tai Kerio. Puolueettomiakin testejä löytyy netistä joista näkee noita tuloksia. Itselläni XP:ssä on AVG virustorjunta ja Kerio palomuuri.
Unohtamatta Active Virus Shield joka on muuttunut McAfee® VirusScan Plussaksi http://safety.aol.com/isc/BasicSecurity/
Vista juuri asennettu ja avasti tallennettu toisen tietokoneen kansioon. Pitäisikö avasti polttaa imagena levylle ja sen jälkeen buutata se cd-asemasta. Tai tuleeko viruksia jos menen uudella koneella nettiin ilman virustorjunta ohjelmaa lataamaan avastin?? Miten itse toimitte? HELPPIÄ.
Minusta voit ihan huoletta mennä lataamaan sen, koska sulla on kuitenkin palomuuri käytössä? Käsittääkseni palomuuri torjuu virukset ja antivirus hoitaa palomuurista läpi päässeet/muuta kautta tulleet virukset? Hei joo kiitos, vaihdoin nyt turvallisesti ZoneAlarmiin ja Avastiin =)