Vaikuttaako näyttö pelaamiseen?

Discussion in 'PC:n pelit' started by Dell44, Oct 16, 2005.

1. Dell44

Dell44 Regular member

Trophy Points:
    26
    Kun pelaan 2003 vuoden tietokoneella (jossa on saman ikäinen näyttö) Half-Life 2:sta niin peli toimii hyvin.Sitten taas kun yritän pelata tehokkaaammalla,uudella tietokoneella (jossa on 6 vuotta vanha näyttö) samaa peliä niin tietokone sammuu ja käynnistyy uudestaan kun se lataa peliä alkuvalikkoon.Samoin käy Counter-Strikessa.Kysymys kuuluukin että vaikuttaako näyttö yhtään pelaamiseen?

2. Lordjupu

Lordjupu Guest

Siinäs näet, että kyllä se vaikuttaa.

3. wipe2000

wipe2000 Senior member

Trophy Points:
    118
    Näyttö ei vaikuta pelinopeuteen, näytönohjain sitäkin enemmän. Vanha näyttö ei ehkä pysty näyttämään kovin suuria resoluutioita, mutta koneen sammuminen johtunee kyllä jostain muusta.

4. kumipuu

kumipuu Guest

mulla doom 3:n pelaamisen jälkeen, näyttö sammuu ja käynnistyy uudelleen. syytä en tiedä, ja ei se minua rassaa lainkaan, mutta tietysti joku teoria olisi mukava kuulla. windows ei sammu vaan ainoastaan näyttö. xp käytössä.

5. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Kuuma veikkaus tuon Doom:in kanssa on se että näyttö ei varsinaisesti sammu, vaan kun se vaihtaa resoluution ja virkistystaajuden takaisin Windows työpöydän mukaiseksi niin tuon tilan vaihto näkyy selvästi.

6. kumipuu

kumipuu Guest

ei huono veikkaus lainkaan. tosin resoluutio pysyy vakiona, en muuta sitä se on aina vakio 1024*768 mutta virkistystaajuus taitaa olla syyllinen tuohon ilmiöön.

7. Mummy

Mummy Active member

Trophy Points:
    66
    Dell44: Oletko kokeillut päivittää laitteiden ajureita (emo, näyttis, äänikortti,...)

kumipuu: Juu mulla ainakin atin x700.s huomaa näytön räpsähdyksen peleistä Windoussiin tulles (käy mustana ~1.5s).

8. kumipuu

kumipuu Guest

tää doom 3 on mulla toistaiseksi ainoa peli joka on tehnyt tota. tosin mulla ei ole hl 2:sta

Last edited by a moderator: Oct 21, 2005
  9. Dell44

Dell44 Regular member

Trophy Points:
    26
    En ole enkä ole edes kuullut ajureitten päivittämisestä :D Voiko sen päivityksen hakea sitten vai laitteiden valmistajien kotisivuilta vai joutuuko sen ostamaan?

10. Jouko?

Jouko? Moderator Staff Member

Trophy Points:
    78
    Last edited: Oct 21, 2005

Share This Page