Vaikuttaako polttonopeus laatuun?

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by Jooseppi, Dec 29, 2002.

1. Jooseppi

Jooseppi Member

Trophy Points:
    16
    Vaikuttaako polttonopeus polton laatuun eli onko 24x nopeudella poltettu levy alttiimpi virheille kuin vaikka 2x nopeudella poltettu levy?

2. Tomcat

Tomcat Regular member

Trophy Points:
    26
    Teoriassa joo, riippuu tietysti asemasta. Muutama vuosi sitten vielä muutamilla asemilla audio-poltoissa tuli virheitä, jos poltti maksimilla. Nykyään asiat ovat paremmin, mutta VCD/SVCD-poltossa suositellaan maksiminopeutta alhaisempaa nopeutta. Hitaampi poltto tekee "tummemman" jäljen levyyn ja näin takaa paremman yhteensopivuuden, näin on valistettu monelta taholta.

Itse poltan Audiot ja Datat maksimilla, VCD/SVCD:t menee vähän hitaammalla. Itsellä on toiminut ilman ongelmia kaikki poltot, nopeudesta riippumatta.

PSX-pelien kanssa on joskus ollut ongelmia, aihioista tai nopeudesta johtuvia, tiedä sitten.

3. LukeWader

LukeWader Regular member

Trophy Points:
    26
    milläs oot polttanut psx:ät,niin eikös se ole piratismia...tuskin teet niistä varmuuskopioita, eli se taas siitä jeesustelusta...?

4. Tomcat

Tomcat Regular member

Trophy Points:
    26
    LukeWader, sinä voisit opetella olemaan talon tavoilla. Jos minä sanon, että olen polttanut PSX-pelejä, niin se ei käsittääkseni ole piratismia tällä foorumilla, vai teenkö sillä hetkellä jotain laitonta?=) Jos taas olisin pistänyt esim. linkin johonkin piraattiin tai kysellyt piraatteja, tai jopa tarjonnut niitä täällä, niin se olisi ollut rikollista puuhaa se.

Varmuuskopiointia tai ei, sitä ei voi tietää ellei näe omin silmin.;) En jeesustele, vaan kerroin tämän forumin säännöistä. Mun puolesta "laittomuuksia" voi harrastaa, mutta tämä palsta ei ole sitä varten.

Varmuuskopiointi on laillista, niin puhutaan sitten siitä.;=)

Share This Page