Mulla ei pelaa internetti?.Ihme kyllä toisessa koneessa pelaa se on lanissa mun koneen kanssa.Soitin tänää palvelun tarjoavalle ja tarkistettiin ,että onko sieltä päin vikaa niin sanottiin ,että sieltä päin on kaikki kunnossa.ADSL liittymä on mulla,joku homepna se liittymä tai sellanen,että verkkokortista menee piuha puhelinpistorasiiaan.Voisko vaikka olla verkkokortti sökö?Voisko sen tarkistaa miten?Siinä kortissa kyllä palaa valo.Sanokaa vain jos on vääräkeskustelu-alue.
Milläs tavalla koneet on kytketty laniin? Eli mikä jakaa sen yhteyden vai ovatko koneet verkkokorteista toisiinsa kytketty vai kuinka? (tuo herja nimittäin johtunee siitä ettei toinen kone saa toimivaa ip:tä laisinkaan)
Kun otat toisen koneen irti, niin toinen lähtee pelaamaan eiks je? Se yhteys pitäisi jakaa kytkimellä tai jollain reitittimellä. Edit. Ei hirveästi ole kokemuksia HPNA -yhteyden jakamisesta, mutta käsittääkseni tuolla onnistuu kytkeä 2 konetta verkkokorteista HPNA -liittymään: http://www.a-link.com/COH-E.html
Joo,mutta kylse ennen on pelannut tolleen ihan normaalisti,mut tos eilen aamul menin koneelle nii tuli tollast ja sitten ei pelaa netti.Nii mikäköhän sitten siiinä mättääpi?Tiiätkö ,että voiskohan verkkokortist johtua?
Edelleenkään en ole täysin varma tuosta HPNA yhteyden jakamisesta, mutta käsittääkseni et voi suoraan käyttää kahta konetta yhtäaikaa suoraan puhelinpistorasiasta, vaan se yhteys pitää jakaa kytkimellä tai reitittimellä.
voit koittaa vaikka tätä avaa suorita käynnistä valikosta kirjotat siihen cmd ja sinne ipconfig/release sen jälkeen ipconfig/renew jos ei toimi niin sitte kannattaa koittaa toista verkkokorttia
No kylmä ainakin oon yli 2 vuotta pystyynnyt käyttää silleeen ja testattiin toista uutta verkkokorttia ja samaa se sano.Cmd ipconfig on testattu vissiiin 100 kertaa.Outo tilanne kyllä..
onko koneen ja hubin välinen piuha kuinka pitkä se saattaa vaikuttaa kans jonkin verran ja onko mahollisuutta kokeilla toisella boxilla voi olla että verkkojohto on osittain vaurioitunu
Et varmaan ole kokeillut toista verkkokorttia, koska liittymä on HPNA ja silloin netti kytketään HPNA -sovittimeen, ei verkkokorttiin.
Kyllä testasimme kaverin kaa toista just kaupasta ostettua verkkokorttia koneeseen,mutta vielläkin sanoi tota sama juttua ,että vajaa tai puuttuva liitettävtyys.Ei oo mitää boksei/hubeja viellä.Ensi kuussa tulee uusliittymä.Soitin uudestaan liittymän tarjoavalle niin siellä sanottiin ,että windowns joutuu laittaa ehkä uusiksi :/.Jos se ei siitä muutu kun kerran uutta verkkokorttiakin ollaan testattu ja jne jne.Ei siinä ollut vikaa mun omas verkkokortissa (Nykyisessä).No joo,mutta vein kyl koneen tänään liikkeeseen korjattavaksi.No kummiski kiitokset sulle pkaksp&TrediC.