Eli ongelmana on langattoman lähiverkkoyhteyden vajaa tai puuttuva liitettävyys. Olen täältä foorumilta apuja jo katsellut mutta mitään auttavaa ei ole löytynyt. Kaikkihan alkoi siitä kun päätin tyhjentää koneen ja asentaa windowsin uudestaan, kaikki näytti hyvältä ajurien asennuksen jälkeen kaikki toimikin, paitsi langaton lähiverkko. Olen koettanut korjata verkkoa turhaan ja myös langattoman verkkosovittimen postamista käytöstä ja laittamista käyttöön uudestaan ja myös reittimen restarttausta olen kokeillut, mutta mikään edellä mainituista ei auttanut. Sitten koetin asentaa uudet ajurit mutta se vain pahensi tilannetta... Tämän jälkeen kone ei edes löytänyt verkkoja. Koneessani on sisäänrakennettu: Intel® PRO/Wireless 3945ABG Network Connection verkkosovitin ja lataamani ajuritkin otin valmistajan sivulta http://www.intel.com/support/wireless/wlan/pro3945abg/index.htm jotain apuja tarvitsisin sillä tämä langan käyttäminen on hankalaa(miten tällä on joskus pärjätty lol)
Käynnistä > Ohjauspaneeli > Verkkoyhteydet > Lähiverkon ominaisuudet ala reunassa pitäs lukea Ilmoita, kun tällä yhteydellä ei ole liitettävyyttä tai se on vajaa. siitä ota ruksi pois niin ei näy enään aina se joku osaa
Niin muuten ihan hyvä idea mutta kun yhteydellä ei oikeasti ole liitettävyyttä. Tosin nyt se jopa toimii mutta jonkun ajan päästä yhteys kuitenkin katkeaa :/
Onko kyseessä kannettava vai pöytäkone? Onko ajuri varmasti oikea? Vista vai xp? Hae googlella löytyykö yhteensopivuus ongelmia tukiasemasi ja tuon "Intel® PRO/Wireless 3945ABG Network Connection verkkosovittimen" kanssa?
Kyseessä on kannettava ja mitään ongelmia ei ollut ennen windowsin uudelleen asennusta, välillä verkko toimii kuten pitääkin mutta sitten joskus tulee puhekupla, jossa lukee jotain "Langattomaan verkkoon "Langaton" ei voida yhdistää" ja jotain vastaavaa ja kun yhteyden korjaa niin se toimii jälleen jonkun aikaa :/
Itsellä oli samankaltainen ongelma,läppis,xp ja langaton verkko.Edes piuhallakaan ei löytänyt nettiä.Olin asentanut XP:n uudelleen ja pian asennuksen jälkeen ei hommat pelittänytkään enää netin osalta.Mikään ei tuntunut auttavan asiaa,mutta uudelleen asennettuani jälleen kerran XP:n alkoi taas pelittään.En tiedä,mikä oli vikana ja uskon,että kyseiseen ongelmaan on parempikin keino kuin uudelleen asennus.
Toivottavasti joku joka asioista tietää voisi kertoa miten saisi korjattua.. No postaan tähän vastauksen jos saan jostain tiedon muuten odottelen lisää vastauksia.
Tulee pikkasen myöhässä... Etsin siis aluksi itse apua kyseiseen ongelmaan samalla kortilla ja sain kuin sainkin toimimaan. 1. asensin uudet ajurit kortille. 2. Oma tietokone -> Hallinta -> Verkkosovittimen Ominaisuudet -> Lisäasetukset -> AD Hoc-kanava. 3. Sivussa näkyy: 802.11b/g 11 802.11a 36 - elikkä jostain syystä b/g kanava oli pompannut 11:sta, ja tämän vaihdettuani 6-kanavalle, yhteys napsahti heti käyntiin. Toki riippuu mikä kanava WLAN-päätteessä on käytössä mutta yleensähän se on 6-kanava. Ainakin itselläni auttoi, toivottavasti muillekkin on apua.
mulla on iha sama ongelma paitsi mulla ei oo langatonta nettiä, sain koulusta kannettavan lainaan mutta netti toimii aina vähä aikaa ja sit tulee toi teksti että yhteys on vajaa tai sillä ei ole liitettävyyttä