Valknut/Dclib asennus ongelma

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by ahve, Jun 29, 2005.

  1. ahve

    ahve Member

    Joined:
    Jun 29, 2005
    Messages:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Elikkäs tais mennä aikasemmin väärälle osastolle, kun en huomannut että täällä oli Linuxille ihan oma :) Eli asiaan:

    Ajattelin asentaa valknutin ja latasin sorsat. Noh käytin ./configurea dclib -kansiossa...configure eteni ihan hyvin kunnes se herjasi että tarviin "bzlib-devel" asennetuksi. Noh ei siinä mitään latasin ja YRITIN asentaa mutta herjasi että tarviin "bzlib" asennetuksi ennen sitä...noh hain sen ja yritin asentaa kunnes se herjasi että ei löydä "/sbin/post_Idconfig" filua :(. Olisiko kellään hajua mistä voisin saada tuon tai mitä pitäisi tehdä? Olen yrittänyt asentaa dclibiä rpm:nä myös mutta se herjaa jostain libcrypto:sta. Olisin todella kiitollinen, jos joku pystyisi auttamaan minua.
     
  2. Betrayed

    Betrayed Moderator Staff Member

    Joined:
    Oct 12, 2004
    Messages:
    1,585
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    68
    Ok, eli sulla on joku rpm-pohjanen distro, käytä sen pakettienhallintaa ja etsi ensin tuo [bold]libcrypto[/bold] sieltä, kokeile hakusanalla [bold]crypto[/bold]. Sen jälkeen asenna [bold]bzlib[/bold] ja sitten sen devel-paketti, ja sen jälkeen itse valknut. Kerroppa vielä se sun distro?
     
  3. ahve

    ahve Member

    Joined:
    Jun 29, 2005
    Messages:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Joo eli distro on Mandriva/Mandrake. Pitääpä kokeilla, en oo kyllä löytäny tota libcryptoa vaikka oon koittanu katella.
     
  4. ahve

    ahve Member

    Joined:
    Jun 29, 2005
    Messages:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Joo eli löysin sellaisen kun libssl-crypto paketin...No koitin asentaa sitä, mutta sen mukaan tarvitsen libbsl normi paketin. No koitin sitäkin asentaa, mutta taas pomppasi tämä kirottu "täyttämätön /sbin/post_Idconfig[*]". Alkaa olemaan jo aika turhauttavaa :/.
     
  5. KKHS

    KKHS Member

    Joined:
    Mar 26, 2005
    Messages:
    41
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Mandrakella kannattaa kokeilla urpmi:lla asentamista. Mulla ainakin vastaava ongelma joka ratkes urpmi asennuksella. Kaikki tarpeelliset lisät asennetaan sen mukana
     
  6. Betrayed

    Betrayed Moderator Staff Member

    Joined:
    Oct 12, 2004
    Messages:
    1,585
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    68
    Joo ja mandrivasta kun puhutaan helppokäyttösenä niin sen pitäs iteksee hoitaa noi riippuvuudet.
     
  7. juyli

    juyli Active member

    Joined:
    May 13, 2005
    Messages:
    1,861
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    68
    dclib:in vaatimukset löytyvät etsimällä esim.
    http://rpmfind.net sivuilta hakusanana dclib.
    http://rpmfind.net/linux/rpm2html/search.php?query=dclib&submit=Search+...&system=&arch=

    Vaihtoehdoista dclib-0.2.10-0.i686.html
    löytyy sivu: http://rpmfind.net//linux/RPM/sourceforge/s/su/suserpm/dclib-0.2.10-0.i686.html
    Ja sivuilta ohjelman kaikki vaatimukset (tuo on siis joku SuSElle tarkoitettu paketti):
    Requires

    * /bin/sh
    * ld-linux.so.2
    * libc.so.6
    * libc.so.6(GLIBC_2.0)
    * libc.so.6(GLIBC_2.1)
    * libc.so.6(GLIBC_2.1.3)
    * libc.so.6(GLIBC_2.2)
    * libcrypto.so.0.9.6
    * libdl.so.2
    * libgcc_s.so.1
    * libm.so.6
    * libssl.so.0.9.6
    * libstdc++.so.5
    * libstdc++.so.5(CXXABI_1.2)
    * libstdc++.so.5(GLIBCPP_3.2)
    * libxml2.so.2
    * libz.so.1
    * rpmlib(PayloadIsBzip2) = 3.0.5-1

    Käymällä läpi oman järjestelmäsi, saat infon, mitä uupuu...
    Paketinhallintajärjestelmä (urpmi) hoitaisi homman, mutta jos tuota pakettia lisukkeineen ei ole tarjolla, pitää itse asentaa kaikki tarpeellinen. Hieman työlästä, mutta siksipä nuo paketinhallintasoftat on kehitetty.

    EDIT: Lisäksi tarvitset kaikenlaista kehitystyökalua, joita et välttämättä ole huomannut asentaa jo asennuksen yhteydessä (ja päivittää niitä, jos tarpeen...).
    Jakelussasi tai sen muissa repoissa on jo muitakin, ihan toimivia P2P-ohjelmia.
    P2P-ohjelmista on ollut puhetta niin tällä kuin muillakin palstoilla lukemattomasti aiemminkin.
     
    Last edited: Jul 12, 2005

Share This Page