Valmistajien tuotteissa tasoeroja

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by Jullutin, Jan 7, 2014.

1. Jullutin

Jullutin Newbie

Trophy Points:
    1
    Olen hankkimassa radeon r9 290 näytönohjainta. Onko laitteiden laadussa/jäähdytyksessä/kestävyydessä/metelissä millaisia eroja?
    Mieluummin sijoitan pari kymppiä enemmän kuin ostan 2 vuoden päästä uuden.

2. micro2013

micro2013 Active member

Trophy Points:
    58
    omasta mielestä asus on aina ollut hyvä ja luotettava valmistaja.

ja asuksen jäähdytyskin on aina ollut hiljainen ja tehokas.

3. Patti12

Patti12 Regular member

Trophy Points:
    28
    Luulisin että eroja on vain takuun kestossa, pakkauksen sisällössä, kellotaajuudessa ja mahdollisissa bundleissa. Metelistä sen verran että noi referenssijäähdytteiset 290:t on kuin katuporia. Ne myös kuumenee aika hyvin. Eli kannattaa harkita valmistajien omilla jäähyillä olevia malleja jotka ovat tulossa ihan lähiaikoina tai sitten vaihtaa jäähdytin itse.

E: Referenssimallien jäähdytyksessä ei liene eroa valmistajien välillä.

Last edited: Jan 7, 2014
  4. Jullutin

Jullutin Newbie

Trophy Points:
    1
    Näyttikin tosiaan tuo referenssikortin jäähy hieman aneemiselta.
    Gigabyteltä on näköjään jo tullut omalla jäähyllä varustettu versio, ja toms hardwaresta löytyi modausohje joten pitää miettiä ostaakko valmis vai tehdä itse. Kiitos!

5. micro2013

micro2013 Active member

Trophy Points:
    58
    http://www.tietoviikko.fi/uutisia/a...at+kuumana++lampotahnan+vaihto+auttaa/a948211

tiedoksi se että kun vaihdat ostamaasi näytönohjaimeen jäähdyttimen niin takuu raukeaa.

tuossa linkissä on juttua.

6. JoniS

JoniS Active member

Trophy Points:
    93
    itse juuri vaidoin "accelero xtreme III" jäähdytyksen tuohon r9 290, eipä sitä oikeastaan voi mokata, takuuhan siinä menee tosin.

lämmöt tippui 95c -> ~50c rasituksessa, ja vastoin kaikkea lukemaani VRM piiritkään ei mene yli 55c lämpöihin vaikka core ylikellotettu 1120mhz(+35% power limit).

Eli en voi muutakuin suositella itse vaihtamaan tuollaisen jäähdytyksen siihen korttiin.(mikään valmistajien ratkaisu tuskin pystyy pitämään kortin näin viileänä)

Share This Page