Valmiustilasta palatessa verkkoyhteys katoaa

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by araappan, Feb 10, 2005.

  1. araappan

    araappan Member

    Joined:
    Feb 8, 2005
    Messages:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Eli lieneekö tyypillinen Windows XP:n ongelma vai onko joku ratkaisu löydettävissä? Verkkoyhteys toimii täysin moittteettomasti, ellei anna koneen mennä valmiustilaan. Valmiustilasta palatessa kone nimittäin herjaa, ettei verkkokaapeli olisi muka kytkettynä, eikä lähiverkkoyhteys toimi. Kaikki virrankäyttöön yms. liittyvät rastitukset pitäisi mielestäni olla oikein valittuna.

    Kone (tai tuulettimet) ei ole hiljaisimmasta päästä ja olisi mukava pystyä käyttämään valmiustilaa, mutta nyt se ei siis ole mahdollista. Kokemuksia / ratkaisuehdotuksia?
     
  2. lommi

    lommi Regular member

    Joined:
    Oct 29, 2004
    Messages:
    220
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Kyllä sulla on joku rasti väärässä paikassa.
    En oo nyt kotona joten en pysty suoraa sanomaan missä se oli,mutta itsellä vaivasi kanssa jonkun aikaa,muttei enää.
    Olisko siellä verkkoyhteys asetuksissa virranhallintanappi.
     
    Last edited: Feb 10, 2005
  3. araappan

    araappan Member

    Joined:
    Feb 8, 2005
    Messages:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Moi lommi! Lähiverkkoyhteyden takaa ja verkkokortin "Määritä..." kohdan alta löytyy verkkokortin virranhallintavalikko. Siellä on esim. kohta "Salli tietokoneen sammuttaa tämä laite virran säästämäiseksi". Luulin jo ongelman ratkenneen ottamalla rastin pois kyseisestä kohdasta, mutta ei... Muutenkin kyseisen valikon rastit pitäisi mielestäni olla oikein ja olen niitä jo eri versioilla koettanutkin.

    Jos muistat kotiin palatessasi valikon kohdan, jolla sinulla ongelma ratkesi, niin pistä ihmeessä vielä yksi vastaus tulemaan. Kiitos jo etukäteen!
     
  4. lommi

    lommi Regular member

    Joined:
    Oct 29, 2004
    Messages:
    220
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Anteeksi,jos annoin toivoa ratkaisusta.
    Pääsin kotiin,koneen ääreen ja kaikki muistui kirkkaana mieleen.
    Järjestelmän valmiustila - Ei koskaan.
    Olen pahoillani,mutta toivottavasti joku ratkaisu löytyisi.
     
  5. araappan

    araappan Member

    Joined:
    Feb 8, 2005
    Messages:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Moi taas lommi. Joo, olen nyt omalla kohdallani ratkaissut asian ottamalla valmiustilatoiminnon kokonaan pois käytöstä. Sen sijaan asensin lepotilatoiminnon päälle, jonka kanssa samaa ongelmaa ei ole. Lepotilasta palatessa nimittäin verkkoyhteys toimii moitteettomasti, kannattaa kokeilla. Sen lisäksi mulla lähtee varmaankin ainakin prossun (AMD) tuuletin vaihtoon johonkin hiljaisempaan. Näillä eteenpäin...
     

Share This Page