Voisiko joku ystävällinen ja viisas sielu kertoa minulle miten ja millä ohjelmalla (ilmaisella) saisin helpoiten pienennettyä digikameralla kuvaamani valokuvan Postin vaatimaksi "1,5 megaiseksi .jpg:ksi" ? Kuva on tälläkin hetkellä .jpg, mutta kokoa 711.1 KB. Valitan, en tiedä näistä asioista mitään, joten jotain yksinkertaista, pliis!
Eli 1,5mb suurempia kuvia ei saa lähettää. 640x480 kuvakin riittää mainiosti postimerkin kokoiseen printtiin.
Minä kysyin ensin neuvoa postin helpiltä, hän pyysi lähettämään sähköpostilla sen kuvan, josta postimerkin halusin ja paluupostissa sain huomautuksen, että kuvani on liian suuri, pitää pienentää 1,5 megaiseksi.... ja että esim. Photoshopilla onnistuu.. No minulla ei ole Photoshoppia, enkä ajatellut laittaakaan yhden kuvan takia. Koneessani on Canonin ZoomBrowser (kameran mukana tullut ohjelmisto), jonka mukaan tuo kuva on siis nyt kokoa 711.1 KB, 1509 x 1128.
Kyllä tuo sitten alle 1,5mb on. Onko mahdollista, että olisit laittanut vahingossa jonkun isomman kuvan sinne?