Valokuvien tulostus tauluksi A4+ tai canvasille

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by Limitteri, Aug 12, 2008.

1. Limitteri

Limitteri Member

Trophy Points:
    11
    On tullu kuvailtua jonku aikaa ja sain idean että jospa niitä kuvia tulostais "tauluksi". Oon asiaa koittanu googlettaa ja tutkiskella hieman, mutta jos täällä on joku joka on asiaa jo pyöritellyt, niin pyytäisin häneltä hieman apua tähän luomisen tuskaan.

Vaihtoehtoja lopputuloksen saavuttamiseen on tietenki monta, mutta minä en vain vielä tiedä kaikkia. Valokuvaliikkestä sais helpoimmalla, mutta hintaa kertyy äkkiä, kun kyse ei ole vain yhdestä kuvasta ja kuvien koot vaihtelisi. Valokuva tulostin on halpa, mutta se ei taida taipua muuhun, kuin A4:siin. Canon PIXMA iX4000 (n. 300 euroo) tulostaa jo varmasti hyvää ja A3+, mutta pystyykö sillä tulostaa canvasille. Töissä on Xerox WorkCentre Pro 40 C PS (semmonen suht iso toimisto väritulostin), mutta tulostamani kuva oli aika haalea väreiltään. Voi kyllä johtua paperista, asetuksista ja muista jutskista. Yritän kyllä tuolla xeroxilla vielä uuestaankin, mutta empä tiiä taipuuko se.

Aika alkutekijöissä olen tämän asian kanssa, enkä tiedä näihin liittyvistä tekniikoista ja termeista, enkä oikeestaan suoraan tiedä mitä kysyä, mutta siksi olen täällä ruinaamassa apua viisaammilta. Eli antakaa ajatuksen kulkea.

2. Limitteri

Limitteri Member

Trophy Points:
    11
    Mitä tässä nyt oon katsennu niin http://www.ferinkuva.fi/tulostus/jet1.html tuolta ainakin saa aikalailla kaikenmoista. Tulostus 75cm x 150cm perus canvasille oli n. 120 euroo. Halvin mikä on tullut vastaan.

Toinen mikä löyty on tuommonen Rasterbator http://homokaasu.org/rasterbator/gallery.gas?cool tarkottaa, että iso kuva pilkotaan kokoon A4 ja sitten vaan tulostellaa ja liimaillaan. Ei aivan mikään perinteinen taulu, mutta aika hienoja tyypit on saanu aikaseks. Toisaalta tämä taitaa olla halvin ratkaisu, jos haluaa hieman isomman kuvan seinälle.

Share This Page