Valvontakameran konfigurointia

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Sinder2, Dec 18, 2013.

  1. Sinder2

    Sinder2 Member

    Joined:
    Dec 25, 2012
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Moi,

    Mulla on valvontakamera joka pitäis saada kesämökille ja siihen yhteys siis "mobile eye" ohjelman avulla ja lähettämään sähköpostin liikkeistä, joita kamera kuvaa.

    Kameran nimi on: König Electronics - SEC-DVR504 ja 3g reititin on: A-link 3g wnap.
    Reitittimeen olen laittanut mokkulan ja reitittimestä piuhan valvontakamera laitteeseen.
    Kun laitan piuhan tietokoneeseen internet toimii normaalisti.

    Laitteeseen on tehty ip konfiguraatiot:

    IP: 192.168.1.4
    DG: 192.168.1.254 (reitittimen ip-osoite, sama kuin tietokoneessa: ipconfig)
    DNS: 8.8.4.4 (googlen julkinen DNS-palvelin)

    Olen kokeillut myös että laite hakisi tiedot DHCP palvelimelta, mutta se ei siltikään näytä yhdistävän internetiin. En ole varma onko se edes yhteydessä internetiin, koska en keksi tapaa tarkistaa sitä. Aiemmalla reitittimellä sähköpostin lähetys toimi normaalisti ilman porttien availua.

    Eli tässä reitittimessä ei voi avata portteja, jos tämä on "USB3G" tilassa.. Ja internet ei siis toimi muissa tiloissa.

    Onko jollain muulla ollut tätä samaa ongelmaa ja saanut ratkaistua tämän? Ostanko uuden reitittimen, jotta saan portin auki "mobile eye" ohjelmaa varten (10150), kun tämä ei tue porttien avausta?
     
  2. S5570

    S5570 Member

    Joined:
    Jul 15, 2011
    Messages:
    72
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
     
  3. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Joined:
    Jun 16, 2010
    Messages:
    3,154
    Likes Received:
    120
    Trophy Points:
    73
    Kaikki 3G ja 4G yhteydet ovat Suomessa oletuksena NAT-tilassa operaattorin puolelta, jolloin kaikki portit ovat suljettuina ulkoapäin tulevalle liikenteelle. Sinun täytyy joko soittaa operaattorillesi ja pyytää ei-NAT -yhteyttä tai ottaa se käyttöön operaattorin yhteyden hallintasivujen kautta. Vasta tämän jälkeen voi portteja availla niin, että ne oikeasti ovat auki.
     

Share This Page