Mul meni koneest virtalähde ja emolevty rikki. Mikä emolevy ja virtalähde kävis? Kone on tätä mallia: Scaleo j a8ne-fm Prosessorin kanta on s 939 Muistin ddr400 näytöohjaimen pci-e On hieman kiire!
Tämä emo käy. Virtalähteeksi tuohon kokoonpanoon vaikka SilverStone 400W: http://www.jimmspc-store.fi/tuote/SST-ST40F-ES?t=false Minä en kuitenkaan laittaisi rahaa enää noin vanhaan rautaan, koska emokin on kalliimpi mitä hyvä AM3-emo ja täysin mahdoton päivittää. Edit: Jos suoraan sanotaan, niin en ostaisi tuohon uutta emoa yli kympillä. Käytettynä jos löydät, niin voi kannattaa, mutta muuten laittaisin rahat uuteen koneeseen.
Emolevyjä voisit alkaa tutkailemaan näistä: http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/26398 Katso virtalähteesi teho ja etsi sitä vastaava tilalle. Toinen asia on sitten, että kannattaako vanhaa konetta alkaa enää päivittämään, saattaa käydä myös niin, että nykyinen käyttöjärjestelmäsi ei enää toimi uudessa kokoonpanossa, koska on pakettikoneelle modifioitu käyttis. Muistin sopivuutta uuteen emoon kanttaa myös tarkkailla, onko DDR tai DDR2. Hinta saattaa nousta niin korkeaksi, että olisi järkevämpää alkaa miettiä kokonaan uutta kokoonpanoa. Miten olet muuten diagnosoinut emolevyn ja virtalähteeen viallisiksi?
Yks tuttu korjaaja sano ne vialliseksi kun testas jotenkin. Ja korjaus maksaa kuulema 165e. Mä vaan sitä, että eiks oo muuta emoo kuin toi asrock joka käy, koska toi asrock on kuulema halppis merkki ja tuppaa menemään rikki? Ja uutta konetta olen myös ostamassa, mutta tos vanhas konees on tietoja joita tarvitsen ja sitten on hieman kiire koneella. Ajattelin korjata nyt ton koneen ja sit tilata osii mitä mulle ehdotettiin toisessa aiheessani ja koottaa sit kunnon kone. Mul ois pari kysymystä teille: 1. Saanko mitenkään tosta rikkinäisestä koneesta tiedot johonkin? Vaikka ulkoiselle kiintolevylle tai toiseen koneeseen? Tiedot ovat mm. tekstitiedostoina muistiol tehty? Tai saanko mitään videoita?
Jos kovalevy on kunnossa, niin kiinni vaan uuteen koneeseen. Kaikki tiedostot käytettävissä. Ohjelmat eivät toimi, mutta tiedostojen kopiointi ja muokkaus onnistuu.
Okei. Entäs kannattaako tota vanhaa konetta korjauttaa vaihtamalla ton emolevyn asrok nimiseks ja virtalähteen myös vaihtaa. Hintaa tulis 165 korjauksessa. ?