Morjes, olen päivittämässä n. 2 vuotta vanhaa konetta tulevia pelejä, esim. BF4 varten. Malli/esimerkkipohja konepaketin kysymiseen: Budjetti: 950 euroa Tarvitsetko kasauksen?: En, kasaan itse Sisältyykö käyttöjärjestelmä budjettiin?: Löytyy jo Käyttötarkoitus: Uusien tulevien pelien pelailu kuten Battlefield 4 Aiotko kellottaa?: En Mitä on jo valmiina?:Kotelo, 1TB SATA III kovalevy, DVD-asema, prosessorijäähy (Cooler Master 212 EVO), ja muisti 8Gb 1333Mhz. Optinen asema(DVD/Bluray/ei tarvi): Löytyy DVD Koneen koko(ATX/mATX/mITX): ATX Muuta huomioitavaa: -Päivitettyyn koneeseen otan SSD:n käyttöjärjestelmää ja muita ohjelmia varten (120GB) Kovalevyllä on tällä hetkellä Windows asennettuna, mutta voin kai käyttää sen uudelleen pelkkään varastointiin kunhan poistan ja puhdistan Windowsin sieltä? Muisti: Muisti on tällä hetkellä 2x4Gb 1333Mhz, jonka uusiokäytöstä en vielä ole varma koska voin tarvita sitä toisessa koneessa, joten 50/50 tarviiko ostaa uusi kitti. Virtalähde menee luultavammin koneeseen jonka kasaan veljelle nykysen koneen jäämis osista. Eli uusiksi olen ajatellut: Prosessori: Intel 3570K tai 4670K Emolevy: Z77 piirisarjaa tai Z87 piirisarjaa, riippuu kumman prosessorin otan Näytönohjain: Mietin välillä GTX 760, 770 ja 680. Virtalähde: XFX 650W XXX edition SSD Windowsille: Kingston v+300 120Gb Muisti: ehkä 8Gb tai 16Gb kitti, en tiedä vielä. KIITOKSIA VASTAUKSISTA ETUKÄTEEN!
Jooh... Kovon voit uudelleenkäyttää, millainen koppa ja prossujäähy löytyvät? Ja sen lisäksi: Malli/esimerkkipohja konepaketin kysymiseen: Budjetti: 1000-1100€ Tarvitsetko kasauksen?: En, kasaan itse Sisältyykö käyttöjärjestelmä budjettiin?: Kyllä Käyttötarkoitus: Editointi ja kevyt pelailu Aiotko kellottaa?: En Mitä on jo valmiina?: 500gb sata kovalevy ja HD6950 näyttis Optinen asema(DVD/Bluray/ei tarvi): Bluray Koneen koko(ATX/mATX/mITX): mITX eli hyvin pieni Muuta huomioitavaa: -En halua ledejä, koneen tulisi olla hiljainen -Ssd kovalevy käyttöjärjestelmää ja muutamaa peliä varten -2Tb varastokovo -Saksasta tilaus onnistuu -Haluan dvb-t digivirittimen sekä wlan-vastaanottimen. -Tilaan mielelään jimmsiltä, silentrigistä tai systemastoresta -Olisi hyvä jos budjettiin mahtuisi myös Muumilaakson tarinoita dvd
Eip kannata edes miettiä 3570k + z77 settiä. Ei tule uutta prossukertaa enää 1155 kannalle, joten ota suosiolla 4-sarjan prossu ja z87 emo.
Päivitystä: Olen ottamassa prosessoriksi 4670K ja emoksi kai ASUS Z87 - A. Näytönohjaimeksi mietin GTX 760,770 ja 680 välillä vieläkin. AMD:ta en mielelläni ota.
Vielä lisää vähän siitä että kuinka harvinaista/yleistä on saada Intelin piirisarjaan emolevy joka on DOA/pinnit paskana yms suoraan paketista. Lueskelin vähän ja vaikuttais aika yleiseltä jopa hintavimmissankin emolevyissä, ja kuulemma se menee aina takuussa selityksellä että "kuluttajan vika, osta uus"? Kun olen AMD:ta käyttäny viimesissä 4 koneessa, en oikein inteleistä tiedä tuolta puolelta mitään.