Elikkäs tässä on vanha kone: _________________________________________ Emolevy = Asus P5LD2 SE Näytönohjain = Radeon RX 1950 Pro Series Virtalähde = Antec Neo He 430W Prosessori = Intel Core 2 Duo 6400 2.14 GHz Muisti = 2x Buffalo DDRII 1GB 667MHz Kiintolevy = 2x Barracuda 250 GB _________________________________________ Ja näillä olen ajatellut päivittää: _________________________________________ Näytönohjain : Radeon Hd 4870 512mb GDDR5 / Asus ENGTX260 HTDP 896M Prosessori : Intel Core 2 Duo E8500 Emolevy : Asus P5Q Pro _________________________________________ hinta: n.600€ näillä päivityksillä Olen ajatellut myös päivittää muistin 4GB mutta jos näillä nyt saisi uutta hohtoa peleihin. En ole täysin varma yhteen sopivuuksista mutta jos siinä asiassa viisaammat voisivat tarpeen tullen auttaa
Jää vähän turhaksi toi Pro-malli tuosta lankusta, jos Nvidiaa ostat. Eipä tuo 4Gb muistia mikään välttämätön ole varsinkaan, jos XP:tä käytät. Tosin se on niin halpaa, että melkein sama ostaa ihan vain kaiken varalta. Toinen 2x1Gb < 20€. PS. Toivottavasti virtalähteesi riittää. :s Periaatteessahan sen pitäisi, mutta joillaki on täytyny vaihtaa isompaan kun on ollut NeoHe430+hd4870.
Joo oon kuullu tosta että toi 4870 vie paljon virtaa. Mutta osat näyttää passaavan ja on ihan järkevän hintanen päivitys paketti vai mitäs on mieltä?? Ja muuten olen miettinyt tuota Emolevyä että onko tuo mun nykyinen P5LD2 jo liian vanha tuolle 4870 ja tolle E8500 prossulle sillä mitä nyt oon ettiny tietoa tosta nykysestä emolevystä niin se on jo taiettu vetää markkinoilta pois? ps. käyttiksenä on Windows Xp professional
Riittää todella kevyesti tuo virtalähde ellei se ole rikki. Atin hd4870 ei kuitenkaan kovin paljoa tehoa vaadi. Tuolla prossulla jäädään kuitenkin noin 230 wattiin... http://plaza.fi/muropaketti/artikkelit/naytonohjaimet/ati-radeon-hd-4870-ja-4850-rv770,7 Ainakaan Asusin sivu ei lupaa toimivuutta tuolle prossulle joten emo menee mahdollisesti vaihtoon... Itse tosin jos ostaisin uuden emon ja prossun niin panostaisin neliytimiseen malliin. Amd:n phenom 2 X4 920 tai 940 malli olisi hyvä vaihtoehto. Emoksi voisi ottaa vaikka Asusin M3A78 mallin.
Mitä nyt olen katsonut niin nuo neli ytimisten hinnat ovat yli 200€ ja se hieman liikaa mutta olen tullut siihen päätökseen että tilaan Radeonin 4870 n.220€ Joten emolevyyn ja prosessoriin jää 400€ mikähän olisi paras yhdistelmä prossun ja emolevyn kanssa tuolla rahalla? Vai onko tämä yhdistelmä tuhoon tuomittu?? Asus P5Q Pro + Intel Core 2 Duo E8500
Esim. phenom 2 X4 940BE ja mainitsemani emo maksaa noin 300€. Ja jos ottaa 920 mallin niin sen hintahan on reilusti alle 200€. Tuolla phenomien hintoja http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/26239 Jos vähänkään mietit tulevaisuutta niin tuollainen suht kallis tuplaydin ratkaisu on tuhoon tuomittu.
Eihän se tuhoon tuomittu ole, mutta tuolla rahalla laittaisin ehdottomasti peliin neliytimistä phenom kakkosta. esim Phenom II X4 940BE n.210€ ja Asus M3A78-T noin 140€ Tuossa prossua heitetty jo niin tehokkaaksi kuin budjettiisi sopii, quad-core phenomeja saa tosin jo 150 eurosta lähtien, halvempaa emoakin löytyy, mutta en tiedä tahdotko näyttösi kiinni hdmi:llä vai dvi:llä ja että haluatko crossfirea varalle. Asuksen am2+ emoja silti suosittelen. edit. jartar ehti väliin, mutta ääni täältä hänen ehdottamalle setille.
Öö en tiedä mitä olen nyt missannut, mutta kyllä tuo phenom II:lta vaikuttaa? edit. komento takaisin, tuotenimikkeet allekirjoittaneelta hukassa, mutta onko tuossa jokin erhe kuin "phenom II" tuossa seisoo mutta 9350 taas viittaa siihen vanhaan...
Jepjep, tuota itsekin ihmettelin. Huomaathan kuitenkin että linkkissäsi prosessorin kuvassa lukee vain "phenom" kun taas esim tässä http://www.jimmspc.fi/tuote/HDZ940XCGIBOX lukee "phenom II", eli jimmsiltä virheellinen merkintä lienee kyseessä.
Joku on Jimmsillä typottanu. Tuo on ihan vaan Phenom, ei Phenom II. vk.comissa on oikein: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=18392
Elikkäs näillä pärjäis ja budjettiinkin näyttää passaavan Phenom II X4 940BE n.210€ Asus M3A78-T n.140€ Radeon 4870 n.220€ yht = 570€ Mitä nyt olen katsonut tuota emolevyä olen huomannut yhden seikan joka huolestuttaa ja se on tuon piirisarjan lämpeneminen että pitääkö tässä sitten ostaa vielä varmuuden vuoksi tuuletinkin www.mbnet.fi