VAROITUS Acer- merkkikonetta harkitsevalle!

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by fotomies, Sep 2, 2008.

1. fotomies

fotomies Member

Trophy Points:
    11
    Jotta muut eivät tekisi samaa virhettä, kannattaa vakavasti harkita ostaako Acer vai jonkin muun merkkisen koneen!

Kokemus:
    Ostin Acer Aspire M3200 merkkisen pöytäkoneen, jossa oli Vista Home Premium käyttöjärjestelmä. Kun koneella katsoi DVD:tä, Vista kaatui ilman mitään virheilmoitusta. Ruutu meni vain pimeäksi ja näyttiksen puhallin huusi täysillä ja virtapainikkeesta ei tapahtunut mitään. Piti ottaa virrat pois ja käynnistää mylly uudestaan. Eikun huoltoon Acerille Konalaan (Hki). Siellä vaihdettiin optinen asema. Jälleen sama tilanne. Kone kaatui nyt netissä surffatessa. Kone jälleen huoltoon. Vaihdettiin emolevy. Jälleen sama vika. Kone kaatui etenkin lepotilasta palatessa. Siis ruutu vain pimenee eli ei tule bluescreeniäkään. Lienee turha mainita että koneeseen oli ajettu SP1 ja kaikki muutkin päivitykset, mukaan lukien näytönohjaimen ajurit.
    Vein koneen henkilökohtaisesti huoltoon. Huoltopäällikkö antoi uuden koneen tilalle, tehokkaammalla näytönohjaimella ATi radeon3650 ja suuremmalla kovalevyllä varustettuna. JÄLLEEN sama juttu, kone kaatuu satunnaisesti etenkin lepotilan jälkeen. Kaikki Vistan virransäästöominaisuudet on otettu pois. Ei vaikutusta. HelpDesk numero on aina tukossa ja siellä ei kukaan tiedä mitä tehdä. Sanottakoon vielä että kone on ollut huollossa kuukauden päivät "valohoidossa", kahteen eri otteeseen. Huolto ei saa konetta kuntoon. Jokin yhteensopivuusongelma Acerin laitteistossa on. Kun mainitsin asiasta huollolle, pyydettiin vain lähettämään kone huoltoon uudestaan. Siis jo toinen UUSI kone huoltoon!?!?

ÄLKÄÄ OSTAKO ACERIA (vaikka oli kuinka halpa). Takuuhuolto ei toimi ripeästi ja huollot kestää pitkään eli olet ilman konetta sen aikaa.

Kun luin keskustelupalstoja, oli vastaavia tapauksia muillakin Acerin omistajilla, mutta ilmeisesti kukaan ei ole ratkaissut ongelmaa!?

2. pavezima

pavezima Member

Trophy Points:
    16
    riippu ihan koneen mallista mulla ei mitään ongelmaa dvd toistossa näyttis kaatuu vaan jos pelaan >5 tuntia putkeen muut ongelmat johtuu vistasta

3. 79atanos

79atanos Regular member

Trophy Points:
    48
    Mitähän nämä muut ongelmat mahtanevat sitten olla???

Omia ehdotuksia;
    1. Epäsopivat/keskenään ristiriitaiset softat
    2. Ajureiden sopimattomuus
    3. Acerin omat softat ovat myös aiheittaneet ongelmia (kts. kohta 1)
    4. Käyttäjän omat toimet...

Mutta joo, tämän sivuston hakuun kun laittaa hakusanaksi Acer tai selailee tuota Kannettavien tietokoneiden aluetta saa kyllä aika "hyvän" kuvan ko. merkistä. Yleensähän se niin on että halvalla ei hyvää saa...

4. Fructuoso

Fructuoso Member

Trophy Points:
    11
    Sen siitä saa ku ostaa marketti koneen. Sori vaan.
    Itse olen kasannut itse koneeni ja se on sellainen kuin sen haluan olevan.
    Intel C2D E4300
    GF8600GT 256/1024
    2x 1gb DDRII800
    MSI P965NEOF
    Ja kaikki pelit joita pelaan NFS, rFactor, CoD4, GoW pyörii täysillä,
    ja voin pelata niin kauan kuin haluan.
    Suosittelen.

5. pavezima

pavezima Member

Trophy Points:
    16
    taidat olla P33l0 noi kaikki on vista ongelmia ja yleensä acerin mukana tulleet softat on jotain roskapelidemoja poista ne!

6. chatboy

chatboy Regular member

Trophy Points:
    26
    Vähän menee ohi: tuliko sinulle kuluja kun jouduit rahtaa koneen edestakaisin kodin ja huollon välillä? Jos takuu on voimassa niin oikeutesi on saada korvaus tai sitten saavat itse tulla hakee koneen huoltoon!

E: serkulla ollut vastaava tapaus eli kolmannella kerralla saivat uuden ja tehokkaamman koneen(plus ekstraa sälää) mutta se on sitten toiminut ongelmitta.

Last edited: Sep 16, 2008
  7. 79atanos

79atanos Regular member

Trophy Points:
    48
    Tuo kommentti oli siis mulle (mikäli oikein ymmärsin)?

Noh, okei, katselepa tuota mun sigua. Tällä koneella ei kyllä tietenkään pelaile muuta kuin pasianssia, mutta videot katsoo ilman mitään pätkintää eikä tämä kone ole kyllä kertaakaan kaatunut. Joskus aika alkuaikoina oli suorittimen käytön kanssa ongelmia, joka johtui vanhemmasta versiosta Elisan Tietoturvasta (ei sopinut Vistan kanssa täysin yhteen), eli siis "1. Epäsopivat/keskenään ristiriitaiset softat". Niin ja rehellisyyden nimissä hiljattain vetäsin käyttiksen uusiksi kun en jaksanut alkaa mitään suurempia ihmettelemään, syynä oli tämä. Eli siis "4. Käyttäjän omat toimet..."

Mutta pääpointtina on se, että Vistassa ei vikaa ole vaan jossain ihan muualla. Oma koneeni toimii nimittäin paremmin kuin hyvin suorituskykyynsä nähden, vaikka tässä onkin "kämänen Vista" ja "tahmaava F-Secure"...

Mutta jos/kun kerran mielestäsi Vista on persiistä, laita arviosi/mielipiteesi siitä tähän ketjuun, jotta sekin saataisiin taas vauhtiin (lue ainakin enin osa viesteistä ensin).

8. fotomies

fotomies Member

Trophy Points:
    11
    Jep. Uusi kone jonka huollosta sain, teki samoja ongelmia kuin entinenkin. Takuu kyllä korvaa kuljetuksen DHL:llä, mutta koska samalla kirkonkylällä asun, niin ajattelin että saan koneen nopeammin kuntoon itse viemällä/hakemalla. Niin että tämä "uusikin" kone lähti välittömästi huoltoon, tosin ei itse vietynä. Oli sitten vaihdettu siihenkin uusi emolevy ja virtalähde. Nyt toistaiseksi toiminut, mutta koputan puuta niin että lastut lentävät...

Sanottakoon vielä pari asiaa Acerin huoltton liittyen:

Huolto ei ole suostunut soittamaan asianosaiselle kysyäkseen tarkemmin koneessa olevasta viasta. Sitten on vain arvottu että vaihdetaampas vaikka optinen asema... Aikaa on sitten mennnyt vian arpomiseen ja kuljetuksiin pariviikkoa, jona aikana olen ollut sitten ilman konetta.

Huolto ei kirjaa lähetyskirjaan DHL:ää varten vastaanottajan puhelinnumeroa, ei vaikka joka kerta olen erikseen sitä pyytänyt. DHL on sitten yrittänyt toimittaa konetta päivällä kerrostaloon, jossa on ovikoodi ja muutenkin omistaja pois kotoa 8-16...

Olen myös jättänyt huoltopäällikölle soittopyynnön useita kertoja, mutta koskaan ei ole soittanut. Kävin kerran itse paikalla ja kerroin sihteerille olevani "sukulainen", niin siten sain päällikön kiinni. Silloin vaihdettiin kone toiseen (sekin oli sökö!).

Sanomattakin on selvää, että yksityisasiakkaan koneella ei ole huollossa kiire... Että näin se palvelu pelaa.

Share This Page