Varokaa Canal Digitalin sopimusehtoja

Discussion in 'Keskustelua satelliittivastaanotosta ja satelliit' started by iceglider, May 16, 2007.

  1. iceglider

    iceglider Member

    Joined:
    May 16, 2007
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Ihan varoituksen sana kaikille Canal Digitalin asiakkaille. Tulin tänään oppineeksi miten he sitouttavat asiakkaitaan palveluihinsa.

    Otin viime keväänä heidän satelliittisettinsä familypaketilla ja maksoin sen vuodeksi kerralla pois, että laitteet siirtyivät omistukseeni. Eli olin täyttänyt sen tilauksen ehdot: kanavapaketti vuodeksi niin laitteet on mun, ja muuhun en sitoudu.

    Vuoden vaihteessa sitten tuli tuo HD innostus, ja tilasin tuon HD boksin ja siihen ne pari HD kanavaa, laite on viallinen, mutta se ei nyt ole tämän postin pointti. HD kanavien hinnaksi ilmoitettiin 12 eukkoo kuussa ja eka vuosi ilmainen muun paketin yhteydessä.

    Nyt tuo alkuperäisen family paketin vuosi tuli täyteen ja tuli lasku, ajattelin että tuo ei ole hintansa väärtiä, joten koitin lopettaa tilauksen. Yllätys oli melkoinen kun he arrogantisti ilmoittivat että ottaessani HD boksin ja ne pari HD kanavaa, tulin myös sitoutuneeksi 2 vuodeksi uudelleen siihen Family peruspakettiin, ja sitä he eivät suostu purkamaan !! Eli tuo HD kokeilu tulee maksamaan mulle yli 700 euroa. Siitä että on risa ja ruma boksi, joka ei toiminnoiltaan ole edes yhtä hyvä kuin alkuperäinen.

    Eli huomatkaa tämä te jotka ette vielä ole HD boksia ottaneet, mutta sitä harkitsette. Tulen viemään tämän kuluttaja-asiamiehelle ihan silkasta mielenkiinnosta, ja myös siksi että asiakaspalvelun joustamattomuus sekä arroganttius siihen antaa ihan potkua.
     
  2. Octo30

    Octo30 Member

    Joined:
    Oct 3, 2004
    Messages:
    45
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    arrogantisti?

    Ihan vaan mielenkiinnosta.... mitä tuo tarkoittaa??
     
  3. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Joined:
    Nov 23, 2003
    Messages:
    5,010
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    116
    arrogant (Eng.) = röyhkeä, ylimielinen, kopea, julkea
     
  4. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 17, 2006
    Messages:
    6,849
    Likes Received:
    786
    Trophy Points:
    193
    Monissa tapauksissa ja useilla aloilla sopimukset ovat tehty niin kierosti, että asiakkaan pitäisi omata vahva juridinen tietämys ymmärtää sopimuksen sisältö.

    Kuluttaja-asiamiehen tehtävä on erittäin vaikea muuttaa niitä miksikään, koska niin on sopimuksessa sovittu ja vahvistettu allekirjoituksin.
    Palvelunmyyjät ovat hioneet sopimuksensa osaavilla juristeilla, jossa hyvin usein liikutaan lakien ja kuluttajasuojan rajamailla.

    Kaikki perustuu siihen tahtoon mitä asiakas haluaa sillä hetkellä ja on valmis tilaamaan. Myyjän tehtävä ei ole informoida vaan myydä. Tällä tavoin näitä sopimuksia tehdään.
     
  5. Hurlumhei

    Hurlumhei Regular member

    Joined:
    Oct 1, 2005
    Messages:
    164
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Jos tavarantoimittajan "paketti" ei toimi kuten pitää voi sen reklamoida ja pätevä syy on silloin "tuote ei sovellu ajateltuun tarkoitukseen" eli siihen tarkoitukseen mihin se on myyty".

    Silloin toimittajalla on tietenkin mahdollisuus korjata epäkohta joka olisi tässä tapauksessa vähintään korjauttaa se laite, tai antaa uusi tilalle.
     
  6. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 17, 2006
    Messages:
    6,849
    Likes Received:
    786
    Trophy Points:
    193
    Edit: Väärään paikkaan.
     
    Last edited: Aug 3, 2007
  7. Feron

    Feron Active member

    Joined:
    Nov 13, 2004
    Messages:
    1,125
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    No huhhuh..

    Olisi mielenkiintoista tietää miten icegliderin juttu nyt sitten loppujen lopuksi päättyy/päättyi, mikäli hän vei asian kuluttaja-asiamiehelle.
     

Share This Page