1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

VCA DAT --> JPEG

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by TheFlyer, Dec 10, 2002.

1. TheFlyer

TheFlyer Guest

HEIPPA TAAS.

Kuinkahan saisin valokuvani takaisin jpeg formaattiin VCD levyltä missä ne ovat dat-formaatissa.
    Olivat ne myös HD:llä mutta se päätti lopettaa työsuhteen ja kuvat ovat melko tärkeitä(niin ja miksi ei ole varmuuskopiota varmasti moni kysyy.Mutta kun on tyhmä pää niin sa koko kroppa kärsiä!!!!)
    Etsin vanhoja viestejä ja löysin neuvon tuosta vcdgear:sta ja muutin (luulen ainakin niin) nuo dat:it mpeg:si
    Mutta en ymmärrä kuinka tuolla TMPGEnc:llä ne muutetaan jpeg tai bmp muotoon.
    Olen rassaillut sitä(TMPGEnc:iä) mutta ei vain onnistu.
    Teinköhän oikein tuolla vcdgear:lla ensinäänkään???
    Valitsin sinä dat->mpeg ja otin jokaisen dat:in yksitellen ja muutin,mutta TMPGEnc vain valittaa että ei ole mpeg vaikka kuinka olen yrittänyt.
    Kuinka ne sillä muutetaan?

Jos jollakin olisi vähän enempi neuvoa niin olisin hyvin kiitollinen.

Peter

Last edited by a moderator: Dec 10, 2002
  2. ajs

ajs Regular member

Trophy Points:
    26
    Niinpä :) Itellä meni jo kolmatta kertaa kovo vaihtoon 3 kk:n sisään ja takuuta olis vielä 2v 9kk jäljellä, että vielä ehtii.. (Noh, nyt kävi säkä, kun liikkeessä ei ollut antaa normaalia "hidasta" tilalle, joten antoivat sit nopean nestelaakeroidun..)

Mutta asiaan, tää on ihan villi veikkaus, mutta tuo DAT -> MPEG vois onnistua VCDEasylla??? Siinä on mpeg-toolseissa cdxa2mpeg joka ainakin muuttaa dat:n "true" mpeg:ksi..

Itse muuten poltin Uleadilla alkuperäiset kuvat mukaan VCD-levylle..

3. juice61

juice61 Member

Trophy Points:
    11
    Itse käytän valokuvista (S)VCD:tä tehdessäni Photo2VCD Professionalia. Ohjelma kysyy haluanko alkuperäiset mukaan rompulle? Ja kiltisti polttaa. En käyttäisi jpeg:ä koska kaikki soittimet eivät toista sitä, vaan mieluummin bmp:tä. Myöhempi muokattavuuskin on parempi. Ohjelmasta löytyy myös toimiva Demo -versio.

Share This Page