Elikkä mulla on 3 mpg-videopätkää (vcd-yhteensopivia) ja haluasin tehdä näistä VideoCD:n jossa DVD-soittimella toistaessani voisin skippailla niin että jokainen leike olisi yksi erillinen chapter. Millä ohjelmalla tämä toteutuisi helpoiten?
Menisikö ihan Nerolla kun raahaa vain kaikki pätkät erikseen sinne VideoCD-ikkunaan? Ehkä tuo ei ole se oikea tapa tehdä homma, mutta ainakin toimii.
Juu, NEROlla tuo onnistuu noin helposti. Pätkät vain siihen järjestykseen alkaen ylhältä alas, niin toistaa oikeassa järjestyksessä. Voit heittää alkuun vaikka kuviakin esim, leffan nimi tms.. Itse olen ottanut snapscreenillä kuvat dvd-leffan "chapteri-luettelosta". Kannattaa vain katsoa sit kyseisten pätkien kohdalta hiirellä klikkaamalla "ominaisuudet" ainakin NEROn 5.5.6.4 versio heittää oletuksena chaptereitten väliin 5 sek tauon, eli jos haluat et leffa pyörii chapterista toiseen tauotta, niin muuta arvoksi nolla. Jos kuvia laitat alkuun, niin viiveeksi tiet joku sekuntimäärä..
Sitten tosimasokisteille on VCDImager, jolla saa värkättyä about ihan mitä vain mitä VCD-standardi tukee, muistaakseni myös time-based chaptereita.