VCD elokuvan tekstit ei näy dvd-soittimessa?

Discussion in 'VCD ja SVCD -formaatit' started by kamata, Oct 6, 2003.

1. kamata

kamata Member

Trophy Points:
    16
    Eikö dvd-soitin näytä tekstejä jos elokuva on vcd muodossa?
    Jos ei niin menee aina vaan hankalammaksi kun pitää alkaa muuttamaan elokuvat svcd muotoon :(. Ensin muutin ne aina divx:ski,sitten huomasin et soitin ei lue,sit opettilin muuttamaan ne vcd:ksi mut soitin ei lue tekstejä...ja taas alkaa uuden opettelu ja svcd vaikuttaa hankalalta. Meneekö siinäkin se 5-15h kun muuttaa elokuvan svcd:ksi entä miten tekstit siihen? Voi olla että löytyy artikkelit alueelta,mut en ole vielä ehtinyt tutkimaan..sinne siis :)!

2. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    VCD muotoon niin tee kiinteät tekstit osaksi leffaa.
    SVCD tukee irtotekstejä mutta kaikki soittimet ei tue irtotekstejä.
    http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers
    tuolta näet mitä soittimesi tukee

3. kamata

kamata Member

Trophy Points:
    16
    Vieläkö siihen vcd muodossa olevaan leffaan voi liittää kiinteät tekstit vai onko se nyt armotta pilalla? Entä onko ohjeita et miten tehdään dvd:stä vcd kiinteillä teksteillä?

4. kamata

kamata Member

Trophy Points:
    16
    öö.. voisiko joku käydä kattomassa tuolta http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers osoitteesta et tukeeko AFK 100 dvd-soitin SVCD irtotekstejä ku en itse oikein ymmärtäny tota sivustoa :).. Kiitos!

5. naapuri

naapuri Guest

Ei tue.

6. toukkaman

toukkaman Guest

dvd2svcd:n svcd tekstityd on muka philipsin formaatti. Silti en ole löytänyt yhtään philipsin soitinta joka niitä tukisi. Taitaam En ole nähnyut kuin kaksi soitinta jotka oikeasti tukevat svcd:n tekstityksiä, joten kannattaakin tehdä kiinteät tekstit yhteensopiuuden kannalta.

Tuolla artikkeleissa on hyvät ohjeet dvd2svcd:llä vcd:n tai svcd:n tekoon kiinteillä subeilla.

7. Khauron

Khauron Moderator Staff Member

Trophy Points:
    68
    Minä taas en ole nähnyt _yhtään_ Philipsin soitinta, joka ei tukisi SVCD-tekstejä. :)
    Ja tuo DVDrhelp.com:n tilastointi perustuu ihan käyttäjien antamaan palautteeseen. Siellä voi olla roskaa / väärää infoa mukana. Kannattaa kokeilla itse esim alan liikkeessä tai kaverilla.

8. toukkaman

toukkaman Guest

Usealla kaverilla on philipsin soittimia ja lisäksi olen kokeillut alan liikkeessä muitakin philipsin soittimia. Ikävä kyllä Oikeita ei siis permanent subeja ei ole onnistunut yksikään laite näyttämään. Ainoat laitteet joilla olen ne nähnyt on Denver 311 ja finlux 411.

9. anatemus

anatemus Regular member

Trophy Points:
    26
    Jatkanpa vielä offtopicia: Philipsin olen varma ettei kaikki Hilipsit toista dvd2svcd:llä (eli WinSubMuxilla) tehtyjä svcd-irtosubeja ongelmitta. Muilla ohjelmilla tehtyjä en ole kokeillut.

Oma "yksilö" näyttää tekstejä jonkin aikaa, mutta ne sekoavat lopulta. Liekö vika sitten soittimessa vai ohjelmassa, mutta tyydyn kiinteisiin teksteihin=(

Last edited: Oct 8, 2003

Share This Page