Kerran kokeilin keinona jakaa cd:n kokoinen tiedosto tmpgenc:llä osiin, jotka nerolla poltin järjestyksessä. näytti hienolta valikkoineen, mutta katselussa hieman häiritsi raidan vaihdossa tapahtuvat nykäisyt.
VCDEasylla menee mpeg:it mukavasti chaptereiksi. Voit valita chaptereiden määrä/filmi, aikajakoisesti esim 5 min/yksi chapteri tai sitten frame:ien mukaan. Itse pätkin yhden DVD2SVCD:n tekemän mpeg2 pätkän, DVD:llä olleiden alkuperäisten chaptereiden ekat framet näkyi DVD2SVCD:n tekemästä "dvd2svcd chapters file.ini" -tiedostosta. Ja ohjelmalla voi polttaa VCD-levyn tai tehdä myös imagen. "Eikä siinä vielä kaikki.." ohjelma on freeware, ja kun downloadaat sen 30 minuutin kuluessa, saat vielä kaupan päälle hyvän mielen http://tucows.sgic.fi/files/VCDEasy_v1.1.2_Setup.exe
onko vcdeasyn aikaansaama kuva/äänenlaatu hyvä? olen pettynyt tuohon DVD2SVCD-ohjelmaan. hyvää laatua tekee, mutta erittäin epävarma ohjelma. tahtoo vaihtaa. - usein tekee yhdestä .bin fileestä pari minuuttia liian ison, jolloin sitä ei voi polttaa. eikä sitä voi jälkeenpäin editoida. - tekstystä en koskaan saanut toimimaan, ohjeita seurasin.
eetupoika: DVD2SVCD on erinomainen softa !! Parempaa tuskin tällä hetkellä vielä on. 1. Itselläni tuo ohjelma ei ole kertaakaan, tehnyt "yli suuria" .bin tiedostoja. 2. Tekstityksen sain toimimaan ensiyrittämällä, videocd:hen. Juuri tuota ad:n ohjetta seuraamalla. 3. Kuvanlaatu todellakin on ehkä parasta, mitä nykyisillä ohjelmilla saa aikaan. 4. Ohjelma kaatuu ehkä kerran viidestäkymmenestä. EDIT: Eli edellä mainitut neljä kohtaa, siitä miten ohjelma on toiminut minulla. Eli ihmettelen missä vika ? Kaikki asetukset kohdallaan ? Polttava kykenevä polttamaan "tiukille" meneviä tiedostoja ? Tai jotain muuta ? Tässä ei ole nyt tarkoitus mollata millään tavalla, mutta kokeilepa vielä. Vaikka esimerkiksi yksi vob, niin ei tarvii odotella kauan.
-- "1. Itselläni tuo ohjelma ei ole kertaakaan, tehnyt "yli suuria" .bin tiedostoja." tämä on se kiukuttavin "feature" tässä ohjelmassa. hyvin usein se tekee juuri ja juuri muutaman megan (tai minuutin) liian isoja binejä. onnistuu vain jos määrittelen, että tekee 74 minuuttisia levyjä. 80-min ei onnistu. --"2. Tekstityksen sain toimimaan ensiyrittämällä, videocd:hen. Juuri tuota ad:n ohjetta seuraamalla. " päätin eilen myöhään ottaa selvää mistä on kyse ja kokeilemalla kaikkea löysin ratkaisun. ohjelmassa on joku Y-asetus, joka määrittelee tekstien sijainnin. se on vakiona -1:llä, se pitää pyyhkiä pois. asetuskentässä pitää olla vain tyhjää. ei edes nollaa. --"Kaikki asetukset kohdallaan ? Polttava kykenevä polttamaan "tiukille" meneviä tiedostoja ? Tai jotain muuta ?" käytän neron uusinta versiota ja vaikka ohjelmaa kehutaan, se ei suostu polttamaan ylipitkiä vcd:itä. kiitos kuitenkin neuvoista!
kerropas vielä kun oot tehny noita tekstityksiä. mulla on ranskalainen filmi, johon haluan englanninkieliset tekstit. jostain syystä se pistää sekaan vielä nuo "äänikuvaukset". eli jos leffassa ei kukaan just sillä hetkellä puhu, mutta jossain kolisee, niin teksteissä lukee [rattling], tai jos tuulee niin lukee [wind blows]. miten voin valita juuri sen oikean teksiraidan, ei mitään hearing impared -raitaa? kiitos etukäteen!
Yhdyn kyllä noihin petrau:n kehuihin koskien tuota DVD2SVCD-ohjelmaa. Hyvän laadun lisäksi se on helppo ja luotettava. Pari kertaa olen törmännyt outoihin ongelmiin, jotka on poistunut kun olen poistanut koko asennuksen ja asentanut kokonaan uudestaan. (tiedä jos olen vain muuttanut vahingossa jotain asetusta, ja uudelleenasennus on ne taas palauttanut oikeaksi..?) Ohjelma tekee kyllä aina pari megaa ylisuuren imagen, mutta kyllä nerolla kaikki on levyille mahtunut. Olisko mahdollista, että asemasi ei tue edes tuon kokoista "ylipolttoa"..? Tekstit on myös onnistunut aina, niin kiinteät kuin useampi CVD-tekstiraita. Erääseen leffaan yriti kokeeksi valita Suomen, Englannin ja Ruotsin lisäksi sen kuulovammaisten tekstin, mutta sitä en subtitlesvalikosta edes löytänyt. Se Y-asetushan määrittää vain tekstin paikan ruudulla korkeussuunnassa. Ei sen pitäisi vaikuttaa niiden kielivalintaan tai näkymiseen. Edit:Siihen preview-tilassa näkyvään tekstiin ei kannata kiinnttää huomiota, vaan se voi olla ihan mikä tahansa. Kannattais vielä kokeilla toisella leffalla tai kokeilla ohjelman uudelleenasennus. Uskon että vakuutut sen erinomaisuudesta Tuolla VCDEasylla en ole varsinaisia mpegiä kääntänyt, vaan vain tehnyt valmiisiin pätkiin chapterit, kun DVD2SVCD ei suostunut imagea tekemään. Sekin johtui "vääristä" merkeistä kansion nimessä, eli ei varsinaisesti ohjelman vika..
ajs tuossa edellä sanoikin melkein mitä meinasinkin Mutta minkä merkkinen polttava asema sinulla eetupoika on ? Vaikuttaisi siltä että vika voisi olla siinä. Koska en usko että vika piilee Nerossa. Itseasiassa en ole tehnyt kuin muutaman, "ulkomaan" kielisen (muun kuin Englanti tai Suomi)leffan. Esim. Susien Klaani, Asterix ja näissä on nuo tekstit toimineet oikein. Ja tosiaan tuo "y" asetus meinaa sitä, että missä tekstit sijaitsee. Eli -1 on alalaidassa. Ja vielä itse varsinaisesta asiasta. Eli tuolla VCDEasyllä ne chapterit kyllä onnistuvat. Kunhan pitää huolen että filet on ehjiä. ( jos on tehnyt muulla softalla / pätkinyt ) Sekä että soitin tukee niitä.
Testasin viikonloppuna ohjelmaa. Toimi täydellisesti heti ensi yrittämällä. Tekstitki saa leffaan tosi helposti. Ongelmani on vaan se, et eka leffanpätkä on noin 735 MEGAA, ja en pysty polttaan sitä. Saako jostain muutettua videoiden kokkoa???? Yritin muuttaa Bitrate valikosta cdn kokoa pienemmäksi mut ei onnistunu.
Täh?? Jos imagen koko on 735M, niin tavalliselle 74min/650M-levylle jää vielä tilaakin! Se image sisältää n.73min leffaa joten hyvin mahtuu 74min levylle.. Eli älä anna megojen hämätä vaan avaat Neron ja sieltä "polta image" ja haet sen aikaansaamasi bin/cue:n ja annat palaa..
Kuinkas isoksi nero sitä sinun tiedostoasi väittää. Siinä alalaidassahan näkyy palkki joka näyttää kuinka paljon menee yli. Nero suostui kerran minulle polttamaan yli niin paljon että ilmoitti ettei vcd todennäköisesti toimi - eikä myöskään toiminut. Dvd-soittimesta levyä ei saanut ulos kuin sorkkaraudalla.