Kun AVI on noin 700MB, tekee Tmpgenc siitä yli gigaisen VCD:n. Onko mahdollista tehdä siitä alle 700MB jotta mahtuisi yhdelle CD:lle ja jos on, niin kärsiikö laatu kovasti? Yritin kyllä etsiä vastausta haun avulla mutta en löytänyt.
Tämä kysymys kuuluisi tuonne VCD ja SVCD -formaatit osastolle. Tai jos oikein tarkkoja ollaan niin oikea osoite taitaisi olla Aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu -alue. Vanhoista viesteistä kyllä pitäisi löytyä apua tuohon sinun(kin) ongelmaasi - oletko sitten etsinyt väärästä paikasta kenties? Niin sanottakoon vielä että ihan standardi vcd:tä ei mielestäni kyllä pysty sinun tapauksessasi tekemään. Vcd:ssä on tarkasti määritelty nuo bitratet sun muut ja jos niitä muuttelee, niin kysymyksessä ei ole enää standardi vcd. Korjatkaa jos olen väärässä.
kyllä kärsii! Tee vain suosiolla kahdelle levylle ja mieluummin svcd! avi2(s)vcd: http://www.nefernetti.com/avi2svcd_.htm
Kiitos ja anteeksi että tuli väärälle osastolle. Soitin ei tue SVCD:tä, siksi VCD. Miksi NeFer neuvot käyttämään DVD2SVCD softaa? Eikö pelkällä Tmpenc:llä tule yhtä hyvää laatua vai?
VCDn koko on vakio. eli yhdelle 700MB cdlle menee 80min. mielellään 75 mutta 80 mahtuu. Jos haluat saada pidemmän elokuvan yhdelle levylle on sinun laskettava bitrate ja annettava se tmpgencille. Yksinkertainen bitrate laskin BBC (Bearson Bitrate Calculator) on sopiva, vaikka onkin tarkoitettu DivXille. Elikkä asetat tiedoston kooksi vaikkapa 750MB ja äänen bitateksi haluamasi.. 192 on ihan riittävä.
Jos noita bitrate ym. arvoja muuttaa, niin ei enää puhuta standardi video cd:sta. Korjatkaa nyt ihmeessä joku jos asia ei näin ole. Minä olen sen kuitenkin näin ymmärtänyt, että vcd:lle on tarkat speksit mitä sen tulee noudattaa. PAL [bold]Video:[/bold] 1150 kbit/sec MPEG-1 352 x 288 pixels 25 frames/second [bold]Audio:[/bold] 224 kbit/sec MPEG-1 Layer2 [bold]Extra:[/bold] Menus and chapters Still pictures in 704x576,352x288
DVD2SVCD on niin näppärä softa. Se tekee kaiken sun puolesta. Tekstit, äänet, chapterit, tekee valmiit imaget jotka voi sitten vaan käryttää pois vaikkapa Nerolla...
Edelleen kiinnostaa että onko laatu parempi kuin jos tekee pelkästään TMPGEncillä? Minulla toimii äänet ja tekstit ok pelkällä TMPGEncillä