VCD:n kuva nykii

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by eetupoika, Sep 16, 2002.

1. eetupoika

eetupoika Member

Trophy Points:
    16
    tervehdys taasen!
    olen nyt onnistuneesti ripannut pari leffaa ja polttanut niitä vcd:ksi. kuva- ja äänenlaadut on ollu ok. varsinkin ääni.

mutta huomaan, että kuva nykii, sanotaan nyt sekunnin välein. sitä ei ehkä huomaa normaalisti. mutta kun tarkemmin katsoon, kuva nykii. näkyy parhaiten kun ruudussa tapahtuu jotain nopeasti, esim. auto kaasuttaa.

kokeilin kolmella muulla dvd-soittimella ja sama juttu.

onko nykiminen normaalia ja jos ei ole, mikähän saisi sen aikaan? voinko korjata sen rippaus/encoodausvaiheessa jotenkin?

kiitos neuvoista etukäteen!

2. Khauron

Khauron Moderator Staff Member

Trophy Points:
    68
    Onko interlace / deinterlace kunnossa, eli oletko poistanut tämän oikealla menetelmällä? Entä oletko varmasti tehnyt oikein valinnat PAL Vs. NTSC / NTSC FILM? Entä polttonopeus?

3. eetupoika

eetupoika Member

Trophy Points:
    16
    quote:
    "Onko interlace / deinterlace kunnossa, eli oletko poistanut tämän oikealla menetelmällä? Entä oletko varmasti tehnyt oikein valinnat PAL Vs. NTSC / NTSC FILM? Entä polttonopeus?"

de/interlaceamisesta en löytänyt mainintaa afterdawnin dvd2vcd-ohjeista. niissä mainitaan vain valitsemaan oikein samat formaatit, "jos dvd2avi-ohjelma kertoo interlace, valitse se - jos progressive, valitse se".

deinterlaceamisesta siis ei ollut mainintaa. osaisitko neuvoa miten?

TMPEGncissä olen valinnut aina NTSCfilmin, koska olen ripannut ntsc-leffoja.

polttanut olen 4x-nopeudella.

mutta täytyy sanoa, että mulla on kaksi poltinta, läppärissä ja pöytäkoneessa ja kummastakin tulee nykiviä leffoja, olin sitten ripannut leffat itse tai ei.

vika siis lienee polttosoftassa? käytän neroa, uusin versio.

kaikki info kovasti tervetullutta. kiitos etukäteen!

Share This Page