VCD-laatu ei ole tarpeeksi hyvä meikäläiselle. nyt pitäs saada tehtyä SVCD-leffoja. mutta... tmpgencistäni meni tässä välissä mpeg2-trialvaihe ohi. miten saan sen taas toimimaan, että pääsis kokeileen? kiitos infosta!
Toinen vaihtoehtohan on se että joko palautat Windowsin Norton Ghost-ohjelmalla (mikäli olet sillä ottanut imagen käyttis-osiosta) tai sitten asennat uudestaan. Eikä tuo ole edes laitonta.
Jos et ole ghostia käyttänyt, niin voit koittaa poistaa sen TMPGEnc:in asennuksen ja sen jälkeen siivoat sen tekemät rekisterimerkinnät RegCleaner-ohjelmalla.. Tai suoraan käsin Käynnistä->suorita(run)->regedit Siellä winkun rekisterieditorissa vaan kannattaa olla varovainen sen suhteen mitä poistaa Kun olet saanut ne TMPGEnc:in rekisterimerkinnät pois, niin uusi asennus ja 30 päivää pitäis olla taas käytössä. Voithan myös kokeilla CCE:n demoversiolla. se tekee vain pienen logon kuvan oikeaan yläkulmaan. Eihän se kaunis ole, mutta pääset ainakin kokeilemaan ja toteamaan sen laadun! Jos TMPGEnc:iin päädyt, niin suosittelen kuitenkin jatkossa ostamaan tuon lisenssin, niin ei tarvi jatkuvasti kikkailla. Ohjelmahan on kuitenkin suhteellisen halpa sen laatuun nähden
okei, kiitos neuvoista. hain regcleanerin, mutta se on hieman vaikea käyttää käytin searchia ja yritin sen avulla löytää mitä vaan tmpgenc-nimellä, mutta mitään ei löytynyt. regeditillä löysin vain kolme tmpgenc-tracea, dellasin ne, mutta ne ei vaikuttanut mihinkään kun asensin softan uudestaan. edelleen trialperiod on ohi. käyttääkö tmpgenc kenties jotain toista nimeä/merkintää registryssa?
Voithan sä vähän käyttää porsaan reikiä ja asentaa eri versioita siitä TEMPencistä, kun muistaakseni tuo 30d pitäs olla joka veriolla erikseen, niin ainakin itse olen tehnyt. Muistaakseni niitä on aika tiheään ilmestynyt.
heheh. olen toki kokeillut tuotakin. eli kolmea aikasempaa versioo kokeilin ja kaikki sanoi, että mpeg2 -trialperiod on ohi. eli hyvin on koodaaja suojannu tuotteensa. mutta ilmeisesti registrya siivoamalla se onnistuu, en vain regcleanerilla oikeaa fiilua löytäny. muita ehdotuksia? kokeilin cce:tä, mutta sen kanssa encoodaus kestää satoja tunteja (mpeg1:n encoodaus kestää samalla koneella 10-15 tuntia). ei tollasta voi hyväksyä.
CCE on nopeampi kuin TMPGEnc MPEG-2 -pakkauksessa. P3/500:lla menee noin 2pv kun pakkailee CCE:llä SVCD:tä 4-passilla.