DVDx 2.2 Helpin mukaan se olis mahollist: Video Bitrate: Video bitrate of the output MPEG file. For VCD the video bit rate must be between 650 and 1150 Kbits. For SVCD the video bit rate must be lower than 2600 Kbits (2376 recommended). Default is : 1150 Olen poltaas tv-sarjaa kesto n.40min ja niit pitäs saad 2 per. cd joten olen pienentänyt bitraten 850 - 950 mut ku poltan ni Nero valittaa heti et eikäy. ja ku pistää väkisi ni joko sekoo tai sit ei ala poltaa mut käskemäl hänen muuttaa se "oikeeksa" vcd.ks ni kyl käy. Ainoo vaa et tulee liian suurii filui jokka ei mahu 700mt cd.l =( joten mikä avuks et toimis norm. dvd-soittimel kans?
kuinka iso se filu on ennen kun tunget sitä nerolle? jos n~700mb ,niin tee siitä ensin image vcd:llä ja sit polta fireburnerilla.
Siis minulla on kaksi mpg filua n.40min kestää kumpikin. Jos nämä filut olisivat normaalissa 1150 bittiratessä niin yhdestä filusta tulisi n.400mt ja x2 nii 800mt joka ei mahdusiis 700mt cd.hen =) Mutta olen pienentänyt bittiraten n.850-950 jolloin saan niistä 2 n.350mt filua joiden yhteen laskettu tilan tarve on siis 700mt. Tämän jälkeen tulee sitten sellanen ongelma että nero väittää filun olevan kelvoton vcd.si koska sen video bitrate ei ole 1150. yllä mainittu DVDx 2.2 mukaan vcd käyttää 650 - 1150 bitratea eli neron siis pitäisi polttaa tämä vikisemättä. Mutta näin ei käy. Eli olisko jotain muita ohjelmia jotka vaikka olisi tarkotettu nimen omaan vcd.n polttoon? Ja joka ei olis niin tarkka ton bitraten suhteen.
VCD:n bitrate on CBR 1150kbps. Ja CBR tarkoittaa kiinteää. Nuo sinun .mpg filut ei ole VCD:tä vaan pelkkiä .mpg leffa tiedostoja joilla ei ole mitään standardin mukaista määritystä. Nerosta saa pois "yhteensopivuus" toiminnon. Ja tuosta mediasta, 80min levylle menee n.800M .mpg leffaa koska se poltetaan mode2 muodossa..
Hmm... Mitäköhän toi DVDx tekiä on sit oikee tarkottanu tol bitrate jutullaan? Ja kyl nerol ainak menee yli se viiva sen rajan vaik o ylipoltto pääl siis viivaan tulee jo punast. Eli mitäs sit tehää et niit sais 2 cd.l ja toimis norm. dvd-soittimel meinaan et voiko noikin toimii sil vaik bitrate o eri power dvd ainaki näytti mut se ny ei o mikään ihme =)
Jos sulla on standardi VCD niin Nero ei välitä siitä ollenkaan ja poltto onnistuu helposti. (700M levylle 800M). Luepa artikkelit alueelta ohjeita sekä hae vanhempia viestejä Tätä sivua on myös hyvä lueskella: http://www.afterdawn.com/glossary/
Kiitos Jake! Pitääpä kokeilla ripat ny TMPGEnc mukasel vcd jutul ja kokeil sit polttaa nerol ku en viitti pistää sitä neroo muuttaa siittulee kuitenki sotkuu =) ainoo mikä vie on ni on se et ku tos sarjas noi pituudet heittelee 37 - 46min pahinkohta taitaa tul ku o jakso "parin" 40.56 - 40.59min jaksot. No pitää kokeil eka niil et skulaako. Onko toi "Ylipoltto" oltava päällä jotta toi 700M cd käy 800M cd.st? ja jos on niin pitää kö ylipoltto raja olla josain tietyssä lukemassa? Eipä sit muut kiitos vastauksit ;D
Ei tartte olla kunhan valitset Nerossa VCD:n / SVCD:n etc. polton. Tietysti tiedosto täytyy olla standardin mukainen ennen tuota..
hmm... Tais tul vesi perä koko jutust =( Katoi tos noit jaksoje pituuksii uudemma kerra ja pahin jakso "parit" oliki 45.51 - 41.09min :/ Ei se nerokaa visii ihan kaikkeen pysty mut kokeillaan ny kuitenki :]
Juu tosiaanki vesiperä sit tarvittas jo tilaa 866Mt =( No pitää kattoo mikkä pistää yhel ja mikkä kahel.
Mä olen tehnyt Tv-sarjasta juuri samaa juttua. Tein sen Smartripper-Dvd2avi-TmpegEnc yhdistelmällä. Mulla on jossain ohje TmpegEnciin oman bitraten tekemiseksi. Sillä onnistuin ainakin pistämään 3 kpl n. 30 min jaksoa yhdelle 700 MB levylle. Laatu oli keskinkertaista, mutta katsottavaa. Yritän kaivaa sen ohjeen jostain.
toi varmaan: http://www.dvdrhelp.com/forum/userguides/84759.php xvcd tai xsvcd, mun pioneeri toistaa noita kyllä, vaik audio bitrate olis 128 ja videon bitrate 900, tarkista eka toistaako oma soittimes.
Ni tuleeks tol ohjeel niit Vcd.it vai niit XVcd.it? Joita mä olin jo tehny aikasemmal kerral eli ns.normaali mpg filu.
mitähän tossa edellisessä viestissä lukee?? eli XVcd eli "ei-standardin mukainen", voit itse päättää kuinka isoa bitratea käytät audiolle & videolle eli kuinka ison tiedoston haluut
Tuo oli juuri se ohje jota tarkoitin. On toiminut ainakin Philipsin, Sansuin, Sonyn ja Pioneerin laitteissa.