VCD, SVCD

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by nikolai4, Nov 5, 2003.

1. nikolai4

nikolai4 Guest

Ihan kiinnostaisi vain, että onko mitään järkeä polttaa VCD:lle (mahdollisesti SVCD) leffoja jos on johdot jo koneesta tv:seen?

Eli kiinnostaa että onko jotain erikoista VCD:ssä ja SVCD:ssä ja minkälainen kuvalaatu niissä on ?

2. Adder_78

Adder_78 Guest

SVCD on hyvin tehtynä ihan kelpo katseltavaa dvd-soittimella...

3. PJKuona

PJKuona Regular member

Trophy Points:
    26
    Niin se taitaa hieman riippua käyttötarkoituksesta, lähdemateriaalista jne. Jos haluat pakata jonkin koneellasi olevan DivX -elokuvan uudestaa vcd -muotoon ja polttaa levylle, niin toki se mahdollista on. Tässä on huonona puolena vain se että kuvanlaatu kärsi kohtuuttoman paljon. Tosin tämähän riippuu juuri siitä lähdemateriaalista. Vcd tarjoaa parhaimmillaan ihan kohtuullisen kuvanlaadun. Itse olen käyttänyt sitä muutamien kotivideoiden tallennukseen. Nykyään olen tosin jo hylännyt vcd ja ruvennut pakkaamaan kotivideotkin svcd -levyille. Kannattaa myös muistaa että tuollainen kokopitkä elokuva ei välttämättä mahdu yhdelle vcd:lle. Siis, jos katselet niitä elokuvia tietokoneesi kautta ja piuhat menee televisioon, niin vcd:n tekemistä ei minun mielestäni ole oikein mitään iloa tai järkeä.

Toisaalta jos haluat joskus napata vaikkapa kesämökille parit leffat mukaan, niin on toki vaivattomampaa ottaa ne muutamat vcd:t mukaan ja katsella niitä dvd -soittimella, kuin roudata kokotietokonetta lomalle mukaan :)

Last edited: Nov 5, 2003
  4. nikolai4

nikolai4 Guest

Kiitos paljon vastauksista :)

Kiinnostaisi vielä kun omistamani LG DVC5930 ei tue SVCD:tä ellei siihen tee jotain hackia.
    Eli onko nämä hackit turvallisia tehä, sekoittavatko ne dvd-soittimen tjsp :)

Share This Page