Olin kääntämässä DVD:tä DVD2SVCD:llä ja operaation loppupuolella levytila pääsi loppumaan. (Tekstien muxaus vaiheessa, sain ne muxattua kuitenkin manuaalisesti loppuun.) Ongelmia kuitenkin aiheutti tuo VCDXBuild vaihe, eli kuinka saan tuon vaiheen toteutettua manuaalisesti koskematta DVD2SVCD:een niin että Bin tiedosto sisältää elokuvan, SVCD-subit ja KAPPALEJAON. Suoraan SVCD:n polttamalla kyllä tekstit toimivat mutta kuinka käy kappalejaon? Pitääkö minun siis käyttää vielä VCDXBuildia? Miten?
DVD2SVCD:ssähän on crash recovery-toiminto, jolla voi palata takaisin, jos jotain on mennyt pieleen. Oletko kokeillut sitä?
Olen kyllä kokeillut, mutta käsittääkseni sitä voi jatkaa audion purkamisesta, videon encoodamisesta jne. muttei tuosta viimeisestä vaiheesta. Ja toisaalta olen mennyt jo tuhoamaan osan tiedostoista tilan puutteen vuoksi joten siitä tuskin olisi ollutkaan apua. Tällä commandlinella sen kai pitäisi toimia mutta mikä menee pieleen, kun ei rupea tekemään binia: "C:\Ohjelmatiedostot\DVD2SVCD\VCDImager\VCDXBuild.exe" --verbose --cue-file="D:\DVDrip\CD_Image_File_CD1.cue" --bin-file="D:\DVDrip\CD_Image_File_CD1.bin" "D:\DVDrip\VCDXBuild_Script_1.xml" Mikä tuo lopussa olevan .xml tiedosto on? Muodostaako VCDXBuild sen vai pitääkö se itse tehdä?
Ainakin itse olen jatkanut sitä esim. muxing and cutting -kohdasta, myös authoroinnista jatkaminen onnistuu. Käytännössä jos et ole tuhonnut koodattua videotiedostoa ja äänitiedostoa, pitäisi jatkamisen olla mahdollista. VOB-tiedostoilla ei tee mitään koodauksen jälkeen. Tuo xml-tiedosto on juuri se, mikä "sisältää" muodostettavan CD:n rakenteen eli ne chapterit ym.
Jup, kyllä se osaa jatkaa siittä imagen teostakin, mutta kuten kirjoitit että tilttas jo aiemmin ja muxasit tekstit loppuun käsin. Eli tuota prosessia ei DVD2SVCD saanut valmiiksi ja koska Recovery-toiminto jatkaa viimeisestä VALMIIKSI saamastaan prosessista ei sitä sinulle tarjonnut.. Mutta jos kerran maito on jo maassa, eli olet dellannut osan tiedostoista siittäpä ei sit apua ole. Kerroit että tekstit toimii, mutta haluat chapteritkin..? Ratkaisu löytyy ohjelmasta nimeltä VCDEasy. Sillä saat pätkittyä ne bbMPEG_muxed_filet chaptereiksi haluamallasi tavalla.. Toivottavasti et dellannut sitä chapters.ini tiedostoa, siinä on nimittäin lueteltuna ne framet mistä alkaa aina uusi chapteri. Vähän päässälaskua niin saa kahdelle levylle laskettua ne oikeiksi. Mutta voit myös määrittää ne ajan mukaan tai yksinkertaisesti n kpl/levy... Ohjelma on ilmainen, joten eikun googlella etsimään.. Hakemalla viestejä, löydät kyllä suorankin linkin. Edit: tai sitten suoraan tuosta: http://tucows.sgic.fi/files/VCDEasy_v1.1.2_Setup.exe
Jep, tuolla VCDEasylla homma hoitui näppärästi. Tuota DVD2SVCD:n recover ominaisuutta en ole koskaan saanut toimimaan halutulla tavalla mutta ilmeisesti olen vain itse kädettänyt homman. Kiitos nopeista vastauksista.