Olen kesän ajan yrittäny saada laitettani toimimaan. Distrona toimii Fedora Core 2 kernel 2.6.6 Kortit TT DVBC FF rev2.1 ja Budget Muulla laitteistolla ei ole väliä varmaankaan Toistaiseksi en ole saanut edes kuvaa näkymään. Ja ei ole hajuakaan mitä pitäisi tehdä. Mikä on seuraava vaihe Linuxin asennuksen ja korttien paikoilleen laiton jälkeen. Toistaiseksi muulla ei ole väliä kuin että sasin kuvan näkyviin.
Kyllähän noita molempia on tullut selailtua. Afterdawnista sain ideankin tähän projeksttiin. Käsittelevät vain aika huonosti 2.6.x kerneliä.
käsittääkseni aika huono tuki noille 2.6 haaran kerneleille. linuxtv-dvb-1.1.1.tar.bz2 linuxtv-dvb-apps-1.1.0.tar.bz2 nuokun kaivelet jostain niin pitäisi varmaan päästä alkuun, toimii vissiin 2.6 haarassakin.
Noita olen myös yrittänyt, ajurihan pitäisi löytyä 2.6.x kerneleistä valmiina. Miten noita työkaluja käytetään, README ei minulle selventänyt asiaa. Ja ilmeiseti korttien firmware pitäisi saada jonnekin laitettua.
Kernel 2.6.x mukana tulevat ajurit pitävät ensin ladata. Itselläni ne ladataan komennolla: modprobe ves1820 modprobe dvb-ttpci modprobe videodev modprobe dvb-core Tällä komennolla voit tarkistaa ladatut modulet: lsmod Asensin itselleni suurin piirtein noin DVB-kortin käyttäen Mandrake 10 distroa. http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=26661
seuraavia moduuleita ei löydy modprobe ves1820 modprobe dvb-ttpci modprobe dvb-core eli videodev on ainut mikä latautuu code: [root@a193-229-216-145 src]# modprobe ves1820 FATAL: Module ves1820 not found. [root@a193-229-216-145 src]# modprobe dvb-ttpci FATAL: Module dvb_ttpci not found. [root@a193-229-216-145 src]# modprobe videodev [root@a193-229-216-145 src]# modprobe dvb-core FATAL: Module dvb_core not found. EDIT Fedoran Hardware Browserin System Devices kohdassa on kaksi SAA7146 laitetta, eli DVB kortit Device Information: Manufacturer: Philips Semiconductors Driver: hexium_gemini Että sellasta
Taidan alkaa asentamaan Mandrakea koneelle. Minne sijoitit tuon kortin firmwaren? Vai laitoitko minnekään. Okei Mandrake lähtee samantien pois. Ei muutakun tökkimistä sen kanssa. Jos laittaa Gentoon.
Olikohan kyse siitä että Mandrake10 taitaa tunnistaa vähän väärin tv-kortteja (ainakin twinhan-piirisarjalaiset kortit -esim Chaintech dtt-1000:llä käy näin) Menee lukkoo seuraavalla boottauksella. Ongelmasta selviää helpoimmalla repimällä ongelma kortin(t) irti, boottaamalla kerran ilman korttia ja määrittelemällä seuraavalla kerralla kortin kanssa bootatessa korttin-asetukset käsin oikein. Mulla siis on rivi options bttv card=0x71 /etc/modules.conf -tiedostossa. Tuon lisäksi itelläni on /etc/modules.preload -tiedostossa rivit dvb-bt8xx dst bttv Mikä viittaa siihen että modulit ei tainnu latautua automaagisesti ihan oikein. Mulla ei siis tosin kuin tuo yksi halvempaakin halvempi Budget-kortti maanpääliseen verkkoon Luulen kuitenkin ettei ton 2.6-kernelin pitäisi olla mikään ongelma. Mulla ainakin se toimii enkä ole viittiny edes kokeilla muita. Budget-kortille sopivat katselusoftat sen sijaan on vähän niin ja näin!