Yritän rendata yhdestä 230mb kokoisesta vob -tiedostosta pienempää avia ääniraidan tekoa varten. Ongelma nyt on se, että ne avit jotka onnistun rendaamaan (ja joissa ei tuu stream attributes could not be determined) vegas ei näytä mitään. Timelinella ehkä näyttää pari ekaa framea, mutta preview on tyhjä ja kun vähän aikaa koheltaa katoaa timelineltakin kuva. Codekkeina oon testannut kaikennäköistä, divx, ffdshow, xvid ja niistäkin eri asetuksia. Google ei löydä mitään niillä hakusanoilla jotka keksin. Olen myös kokeillut vdubilla konvertoida, mutta yhtä laihoin tuloksin. Sen sijaan Bsplayer toistaa kaikki rendaamani tiedostot ongelmitta. Ilmeisesti kyse on codec -ongelmasta, mutta oon ainakin 15 vaihtoehtoa käynyt jo läpi.. :/ Tässä vielä vobin infot, jos ne mitään auttaa ************* * Main Info * ************* Name: UUSI Size (B): 238780416 Frames: 9151 Title: 1 Angle: 1 MinDataRate (B/s): 348160 AvgDataRate (B/s): 652334 MaxDataRate (B/s): 871732 ************** * Video Info * ************** Compression: MPEG-2 TV system: PAL Aspect ratio: 4:3 TV system: not specified Display mode: 720x576 Resolution: no Letterboxed: Camera Mode: *************** * Stream Info * *************** Stream[001] X=[[0xE0] Video PAL 720x576] [] [] [] [] Stream[002] X=[[0x??] Others] [] [] [] [] Ihan sama millä ohjelmalla ne konvertoin, kuhan elokuvan koko on kohtuu pieni ja Vegas 5 toistaa sen ongelmitta. 230mb Vob takkuaa Vegasissa. HJÅLP!!
Kokeilin vdubmodilla, mut edelleen sama ongelma jatkuu. Vegas näyttää pelkkää tyhjää. Ainut asetus joka toimi oli Indeo video 5.10, mutta sen kanssa ei pystynyt pelaamaan koska Vegasilta kesti pitkän aikaa aloittaa toisto ja lopettaa se. Osaisko joku sanoa suoraan mitä koodausta vegas tukee ilman ongelmia jotta pääsis viimein hommiin?
huffyuv codec:ia kokeillut? http://mediasoftware.sonypictures.com/products/showproduct.asp?PID=913&FeatureID=7714&FeatureTL=7644 tuon mukaan pitäisi toistua mpeg-2 eli irrota video irti vob:ista, pitäisi ainakin toistua.
huffyuv teki parin sekunnun pätkästä 4.5 mb:n tiedoston. Eli ei paljon helpota. Ja todellakin olen saanut vobista avia irti - ongelma on vain se, että Vegas ei osaa niitä aveja pyörittää, bsplayer osaa.