Vegas pro 10 formien kanssa probleema

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by Jaahas_, Oct 19, 2011.

1. Jaahas_

Jaahas_ Member

Trophy Points:
    11
    Morjens

Elikkä nyt olen testaamassa kokeiluversiota Sony vegas pro 10:stä ja muuten toimii hyvin, mutta ongelma on..

Eli olen nauhottanut ruudulta hypercamilla videon, joka toimii hyvin media playerissä, camtasia studiossa ja movie makerilla. Vegasilla ei.. Saan sen avattua, mutta kun laitan pyörimään, niin pätkiminen on aivan kauheaa. Framet menee hetken oikein (1,2,3...), mutta sitten alkaa menemään näin:
    10...
    14...
    20...
    30...
    45...
    Eli se hyppii framesta toiseen ja väliin jää ikävä tauko. Myös nuo kolme pistettä näkyy frame-kohdassa (latauksen merkiksi?) Mikäs vialla?:) Koneena on läppäri, windows amilo notebook xa 3530 wistalla. Testasin myös, ettei kuvan laadulla tai videon pituudella ollut merkitystä, pätkiminen oli aivan kauheaa. Myös "trimmerissä" video toimii huomattavasti paremmin, mutta pätkii siinäkin.
    Myös, jos se ottaa koneeni tehoista kiinni, niin näkyykö nuo pätkimiset lopullisessa versiossa? Ei ole (tässä videossa) niin kauhea este editointi vaiheessa, mutta lopputulos pitäisi olla paljon parempi.

Kiitos todella paljon jo etukäteen kaikille auttajille.

2. OuliZ

OuliZ Member

Trophy Points:
    16
    Varmaan kannattaisi konveroida clippi,vaikka wmw:ksi,anyvideoconverter on hyvä ilmanen ohjelma tähän:D

3. Jaahas_

Jaahas_ Member

Trophy Points:
    11
    Tuo kyllä vapautti muistia aika kunnolla :D muttei ongelmaa poistanut..
    Mutta testailin, ettei se pätkiminen lopullisessa versiossa näkynyt ja toisella koneella toimi eli tästä ottaa kiinni.
    Nyt samaan voisin kysyä todella pikasen kysymyksen sony vegasista, että miten saa helpoiten tietyn osan "piiloon" videosta. Koitin noita "media generatorsseja", mutta ne tahto mennä väkisinkin koko videon päälle. Pitäisi siis pariin kohtaan saada videossa tietyn kohdan päälle kuva/sumennos/yms ja siihen vielä teksti (sen nyt saan itse ;) )

4. JoJo89

JoJo89 Member

Trophy Points:
    16
    No joo eli toi sony vegasin preview box vie aika paljon rammia ja muutenki raskas ohjelma jos laittaa efectejä paljon,mutta rendauksen jälkeen se pätkiminen tosiaan ei näy.(ainakaan minulla).sumennoksen saat vaikka video fx tabista blurrilla tai jotain ja sit laitat sen blurrin vaa alkamaan halutusta kohdasta aikajanalla->muista vielä lopettaa se blurri (reset to none). Jos jonkun kuvan siihen haluat ni laita vaikka toiselle video raidalle vaan.Itellä ei tällä hetkellä ole vegasia asennettu koneelle ni en voi sen tarkemmin tsiigailla.

Share This Page