Verkko-ongelma Kubuntu 8.10. En saa yhdistettyä nettiin

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by akepro, Nov 30, 2008.

  1. akepro

    akepro Member

    Joined:
    May 13, 2007
    Messages:
    25
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Moikka. Elikkäs ongelma olisi tälläinen, asensin tässä ton uusimman kubuntun koneeseen toiseksi käyttikseksi. Aiempi oli kubuntu 8.04.1 ja siinä sain netin toimimaan. Mulla on siis staattinen ip tai miten sen nyt paremmin voisi sanoa, olen asunnon kiinteän verkon takana. Pitäisi saada jotenkin määritettyä IP, Subnet mask, Gateway, ja sitten DNS1 ja DNS2. Kubuntussa kun on noi muut paitsi DNS addresses lukee yhdessä kohti, siitäkään en osaa sanoa miten ne DNS:ät molemmat saisi siihen yhteen kenttään. olen kokeillut knetwork managerissa monenlaisia variaatioita esim , ; : siihen väliin.

    Asiaani jonkin aikaa tutkittua löysin /etc/dhcp3/dhclient.conf-tiedoston, kokeilin muuttaa tuohon tiedostoon ne dns:ät. Monenlaista olen kokeillut ja olen löytänyt kanssa sellaisen ohjeen missä neuvotaan poistamaan network-manager, mutten ole tohtinut sitä kokeilla.

    Toivoisin etttä joku voisi auttaa minua tämän kanssa. Itsellä on alle puolen vuoden kokemus linuxista. Joitakin peruskomentoja tiedän joita olen käyttänyt. Kiitoksia suuresti vaivannäöstä vastauksen rustaamiseen.
     
  2. lettas

    lettas Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 3, 2003
    Messages:
    4,407
    Likes Received:
    218
    Trophy Points:
    93

Share This Page