Verkko-ongelma

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Gwairais, May 17, 2009.

  1. Gwairais

    Gwairais Member

    Joined:
    Oct 15, 2008
    Messages:
    12
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Tässä kohta pari viikkoa olen painiskellut verkkoprobleeman kanssa. Verkkosivustot aukeavat hitaammin ja verkkopelaaminen on tullut käytännössä mahdottomaksi (esim. Warcraft III:ssä pingit heiluvat nykyään melkein 500ms ja SpeedTestissäkin pingi on noussut Helsingin serveriltä n. 20ms:ta 89ms). Tavalliset lataukset esim. uTorrentin avulla kuitenkin latautuvat niin kuin pitävätkin ja aivan normaaleilla nopeuksilla. Käytössä on Elisan puolen megan laajakaista.

    Itse epäilen melkein, että Windows (käytössä XP SP2) lataa jotain taustalla, mutta en ole onnistunut löytämään mitään. Aina tietokoneen käynnistäessä "ilmoitusalueelle" ilmestyy "Ladataan päivitystä 0%"-kilpi joka katoaa noin puolen minuutin kuluttua. Omasta mielestäni olen jo XP:lle kaikki mahdolliset päivitykset SP2:n puitteissa ladannut ja Service Pack 3:n lataamisen automaattisten päivitysten kautta olen estänyt.

    Osaisiko joku viisaampi siis auttaa?

    Edit:// Vielä sen verran että Hamachin kautta pelatessa pysyvät pingit aivan normaaliluokissa, en tiedä mistä johtuu.
     
    Last edited: May 17, 2009
  2. nurmoosta

    nurmoosta Active member

    Joined:
    Jan 15, 2004
    Messages:
    2,365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    No muusta jutuista en ole varma, muutta käyttiksesi ontuu pahoin jos ei sp3 ole asennettuna. Ja siihen luultvasti liittyy tuo "ladataan päivitystä".

    Tietystikään mitään haittaohjelmia ei ole??
     
  3. Gwairais

    Gwairais Member

    Joined:
    Oct 15, 2008
    Messages:
    12
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Hyvin pärjäsin ennen forkkausta Windows SP2:lla vaikka SP3:n lataaminen oli estetty, joten en ole oikein taipuvainen uskomaan tähän. Mutta voisihan asiaa kokeilla, josko onnistaisi.

    Ja lähemmäs kymmenellä eri spyware/virusskannerilla on tullut kone käytyä läpi varmuuden vuoksi.
     
  4. Gwairais

    Gwairais Member

    Joined:
    Oct 15, 2008
    Messages:
    12
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    SP 3 asennettu, ongelma ei ole ratkennut. Nyt tosin käynnistyksen yhteydessä ei enää tule "Ladataan päivitystä"-kilpeä, mutta yhteys on edelleen kovin tahmainen.
     
  5. jerpsu

    jerpsu Member

    Joined:
    May 10, 2007
    Messages:
    21
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    jos et ole aino joka käyttää teidän nettiä, siis muita koneita kotona?
    Osta nopeampi netti voisi toimia?
     
  6. Gwairais

    Gwairais Member

    Joined:
    Oct 15, 2008
    Messages:
    12
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Verkossa on vain yksi kone yhdistettynä, ja aikaisemmin tosiaan toimi moitteetta. En kyllä haluaisi nopeampaan verkkoon siirtyä, tällä nopeudella olen pärjäillyt oikein mukavasti kun ei ole mitään suuria latauksia ollut tarpeen suorittaa tai muutenkaan.
     
  7. nurmoosta

    nurmoosta Active member

    Joined:
    Jan 15, 2004
    Messages:
    2,365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Yleisesti verkkopelaamiseen suositellaan vähintäin megan liittymää, mikä riittää nipin napin. Joskus liittymissä on heittoa; oma 2/1 pelitti aika-ajoin 8/1....(nyt on kuparille maksimi 24/1)...

    Kerrohan myös mikä laajakaista on kyseessä; kaapeli,puhelin-adsl, mokkula....?

    Se että olet skannaillut konettasi ei välttämättä kerro onko se puhdas...Silti voi olla jokin haitake nettiä käyttämässä, tai ihan laillinenkin ohjelma; esimerkiksi ohjelmien automaattiset päivitysjutut yms...

     

Share This Page