Hankin tuossa Opoy:ltä Baana Taloyhtiö laajakaistan. Tässä taloyhtiössä on avoin kaapelointi eli adsl-boxia ei tarvitse. Ongelma on, että en saa yhteyttä toimimaan. Kone ei löydä verkkokaapelia. Aina vain ilmoittaa, että "verkkokaapeli ei ole kytketty". Kaapeli on kuitenkin kytketty ihan niin kuin pitääkin seinästä verkkokorttiin. Verkkokortinkin kävin ostamassa uuden, kun luulin, että se on rikki, mutta ei mitään apua siitäkään. Yhteys Opoy:ltä päin pelaa kyllä, koska täällä kävi huoltomies ja hän kokeili omalla läppärillään ja netti toimi ihan normaalisti. Omalla koneellani sitä ei vain saa toimimaan jostain syystä. Kumma juttu. Koneessani on edellisessä asuinpaikassani ollut Elisan laajakaista ja sen toimivuudessa ei ollut mitään ongelmia. Olisiko kellään kokemusta tällaisesta? Mitään neuvoja kenelläkään? Neuvot olisi todella tarpeen.
Ei valo syty koneen takana siinä mistä verkkopiuha menee koneeseen? Tuolta opyn sivuilta katsonut baanan asetukset, kait ne pitää koneeseen laittaa vaikka ei purkkia välissä olekaan. http://www.oulunpuhelin.fi/index.php?115
Yhteys ei pelaa ilmeisesti, johtusko koneesta vai baanasta? Mites laitehallinta näkyykö keltaista punaista?
Koneesta sen täytyy johtua, koska huoltomiehen läppärillä yhteys pelasi. Ei kai tuolla laitehallinassa mitään kummallista näy. En kylläkään oikein ymmärrä mitä tarkoitat tuolla keltaisella ja punaisella...
Jos siellä punainen ruksi jonkun laitteen päällä ei se käytössä ja keltaisella pohjalla musta kysymysmerkki, laitteiston käytössä ongelmia yleensä ajurit. Ja varsinkin Verkkosovittimet kannattaa katsoa. Ohjauspaneeli>Järjestelmä>Laitteisto>Laitehallinta.
Joo, kyllä verkkokortti on käytössä ja uusimmat ajurit on asennettuna. Eli ei näy punaista eikä keltaista.
Vaikuttas sitten jotta baanalta ei bitit tule jostain syystä. Kannattaa soitella sinne asiakaspalveluun näkys 10.ltä aukeavan ja ilmaista.
kokeiliko huoltomies sinun verkkopiuhalla sitä toimivuutta? Jos huoltomiehellä oli oma johto, niin sitten sinun kannattaa tutkia onko oma johtosi "suora" (kytkäntä siis) eikä "risti" -kaapeli. noissa isoissa verkoissa tehdään yleensä "ristiinkytkentä" erillisessä paikassa ja jos talon kytkin on vähän vanhempaa mallia, niin se ei osaa tunnistaa automaattisesti tuota johtoa.. jolloin todennäköisesti koneesta pitää mennä seinään "suoraan kytketty" kaapeli
Huoltomies kokeili myös minun verkkopiuhallani ja juuri samasta paikkaa, mitä minäkin olen koko ajan yrittänyt käyttää. Yhteyttä olen kokeillut myös niin, että olen kytkenyt verkkokaapelin suoraan tuonne ristiinkytkentäkaappiin (liekkö oikea nimitys...) tuolla eteisessä. Eikä toiminut sielläkään, mutta huoltomiehellä toimi tietenkin. NUIJJA: Kyllä ne bitit sieltä Baanalta tulee. Baanan Internet-tukeenkin olen useasti soittanut, mutta eivät osaa auttaa.
Pystytkö roudaamaan koneen napuriin tai johonkin missä netti varmasti toimii vaihtoehtoisesti jonkun muun konen teille, jossa pelaa tuolla samalla systeemillä Selviäisi ainakin onko koneessa vika. Ja tuohon bittien tulemiseen, itsellä parivuotta sitten kun saivat liitymän päälle jonkusen aikaan pelasi ja sitten hävisi. Tuessa väittivät että ei mitään vikaa yhteyksissä, tarpeeksi kun jauhoi asiaa niin elisan ukko kävi himassa itse totemassa että bitit eivät liiku. Ns. palvelin-ohjelma virhe väittivät. Se siintä.
Syy löytyi. Verkkokaapelini oli rikkinäinen, vaikka huoltomies sillä muka nettiin pääsikin. Liekkö välimuistista auennut nettisivut, joita hän aukaisi. Kaverin verkkokaapelilla tossa kokeiltiin ja yhteys alkoi toimia.