"Verkkokaapelia ei ole kytketty"

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by eikkovoo, Sep 17, 2011.

  1. eikkovoo

    eikkovoo Member

    Joined:
    Sep 17, 2011
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Meillä on Telewellin wlan-boksi ja tässä kesän lopulla ilmeisesti iski sitten salama, jonka seurauksena meidän pöytäkoneen netti ei toimi. Lähiverkkoyhteydellä läppärillä netti toimii normaalisti, mutta jostain syystä se sitten sillä pöytäkoneella väittää että sitä verkkokaapelia ei oo kytketty. Oon yrittäny googlailla ja vähän itekki kokeilla, mutta toistaiseks en oo tuloksia saanu. Joten nyt kysynkin että missä vois olla vika? Olisko mahollista että se verkkokaapeli ois menny rikki?
     
  2. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,156
    Likes Received:
    1,219
    Trophy Points:
    243
    Kokeile toimiiko läppärin yhteys pöytäkoneen kaapelilla. Jos toimii, vika on pöytäkoneen verkkokortissa. Jos ei toimi, vika on todennäköisemmin Telewellin ethernet-liitännässä kuin kaapelissa.
     
  3. eikkovoo

    eikkovoo Member

    Joined:
    Sep 17, 2011
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Minä kokeilin sillä kaapelilla, ja yritin muodostaa yhteyttä, mutta en saanu sitä muodostettua. Vika kyllä oli mahdollisesti siinäkin, että kone kysy käyttäjänimeä ja salasanaa, joista en ollu varma. Laitoin siihen tän yhteyden nimen ja salasanan mitä me käytetään. Tosin siinä puhuttiin käyttäjänimestä ja salasanasta, jotka palveluntarjoaja on antanu, joten seki oli vähän mysteeri. Jotenka en oo nyt varma että johtuuko se tosta kaapelista vai mun kehnoista taidoista.

    Jos se vika nyt sit on siinä ethernet-liitännässä, ni miten sitä pitäs sitten alkaa hoitaa?
     
  4. eikkovoo

    eikkovoo Member

    Joined:
    Sep 17, 2011
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Unohdin tossa ekassa viestissä kertoo, että sen salamaniskun jälkeen se yritti vielä yhdistää nettiin, mutta sitten siihen tuli joku ilmotus ip-osotteesta, jota en tarkasti muista. Tästä tuskin nyt kenelläkkään oli apua, mutta mainitsin vaan
     

Share This Page