Verkkokiintolevyn liittäminen xboxiin?

Discussion in 'Alkuperäinen Xbox' started by Viipperi, Dec 12, 2005.

1. Viipperi

Viipperi Member

Trophy Points:
    11
    Elikkäs omistan modatun xboxin missä on DuoX2-piiri, ja olisi tarvetta isommalle kiintolevylle. Ajattelin että mahtaako toimia jos liittää esim. tämmöisen http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=3481405701523 xboxiin/kytkimeen, kun ei oikein innosta tuo boxin oman kiintolevyn vaihtaminen? Tuota verkkokiintolevyä tulisi muutenkin varmaan käytettyä lähiverkossa, joten tuon "extra"hinnan maksan mielelläni mahdollisesti toimivasta verkko-ominaisuudesta.

2. x1000

x1000 Member

Trophy Points:
    11
    Kyllähän tuon pitäisi toimia. Itselläni on Synologyn Ds-101 verkkolevy 160 GB:n levyllä ja hyvin toimii. Laite on kiinni kytkimessä jossa on myös kiinni pc, xbox ja adsl-modeemi. Nettiin pääsee xboxilla (XBMC:llä säätiedot ja elokuvatiedot). Lisäksi minulla on tuohon synologyyn (siinä on myös 3 kpl usb2 portteja) kytkettynä WD:n 320 GB:n usb2 levy ja sekin näkyy XBOXille mukavasti.
    Parastahan tuossa on se, ettei tarvitse PC:n olla päällä.
    Onnea yritykselle.

3. Viipperi

Viipperi Member

Trophy Points:
    11
    Joo, sitä itse haenkin ettei tarvitse pc:n olla kokoajan päällä. Täytyypä ehkä ottaa riski ja ostaa vaan, tosin en maxtoria, sen maineen kun tietää. ;) Toimiko se sulla ihan heittämällä ettei tarvinnut mitään poppaskonsteja? Mistä muuten ostit omasi?

Last edited: Dec 13, 2005
  4. x1000

x1000 Member

Trophy Points:
    11
    Helppoa kuin heinänteko :) Asetukset tehdään PC:n selaimella (luodaan käyttäjät, salasanat jne) verkkolevyn ohjeiden mukaisesti. Luot sinne XBOXin yhdeksi käyttäjäksi ja sitten teet asetukset XBOXin ohjelmiin esim. XBMC:hen.
    Itsekin olin ensin hieman epävarma, että toimiikohan. Mutta aika kivuttomastihan tuo kävi.

Muistaakseni Synologyn ostin verkkokauppa.com:sta ja WD:n pixmania.com:sta. En tiedä muista laitteista, mutta tuo Synology on mielestäni aika näppärä. Siinä kun on ethernetin lisäksi nuo usb2 liitännät. Laite itsessään ei sisällä kovalevyä, mutta sinne voi sitten itse pistää melkein minkä IDE levyn tahtoo. Lisäksi se osaa sammuttaa kovalevynsä halutun käyttämättäoloajan jälkeen, joten sitä ei välttämättä tarvitse sammuttaa koskaan virtanapista. Eikä siinä ole tuuletintakaan, joka meluaisi.

Share This Page