Verkkokortissa vikaa?

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Mezme, Nov 14, 2007.

  1. Mezme

    Mezme Regular member

    Joined:
    Feb 21, 2006
    Messages:
    119
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Käytin HP:n pavilion dv6500-sarjan konetta huollossa ja siihen vaihdettiin emolevy pariviikkoa sitten ja kone on toiminut moitteettomasti toissapäivään asti. Kun avasin koneen, niin Wlan-merkkivalo paloi oranssina sinisen sijaan(eli ei muka päällä)vaikka se oli kytketty on asentoon. Kone ei yhdistäytynyt nettiin ja mitään langattoman verkon ikkunoita ei löytynyt mistään. Yritin avata Wireless Assistant:a, mutta se ei suostunut aukeamaan. Tarkastin verkkoyhteydet ja sieltä oli kadonnut langattoman verkon kuvake. Yritin liittää koneen kaapelilla verkkoon, mutta sekään ei onnistunut ja kone valitti, ettei IP-osoitetta voida hakea ja verkkoon ei pääsyä. Menin laitehallintaan, eikä siellä ollut verkkokortin Broadcomiin mitään viittaavaa kuvaketta tai miksi niitä sanotaankaan.

    Sammutin koneen ja käynnistin myöhemmin illalla uudestaan. Sininen valo syttyi hetki käynnistyksen jälkeen ja kaikki puuttuvat osat olivat taas paikallaan. Kaikki toimi normaalisti. Seuraavana aamuna kaikki taas normaalisti, mutta illalla ongelma taas toistui.

    Nyt ei ole vuorokauteen ollut mitään pääsyä verkkoon omalta läppäriltä, vaikka aika moneen otteeseen olen sen uudestaan käynnistänyt ja koittanut konetta rämplätä.

    Kellään samanlaista ongelmaa tai tietoa ratkaisusta? Kyllähän se pistää ärsyttämään, jos saa taas uudestaan koneen huoltoon lähettää ja kaksi viikkoa odotella, että saa formatoidun koneen käsiinsä, jotta voisi kolmannen kerran puolenvuoden sisään asentaa kaikki tärkeät ohjelmistot sun muut paikalleen...
     
  2. Mezme

    Mezme Regular member

    Joined:
    Feb 21, 2006
    Messages:
    119
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Eikö kellään minkäänlaista vinkkiä mitä kannattaisi tehdä/kokeilla?
     
  3. delffi

    delffi Regular member

    Joined:
    Sep 18, 2007
    Messages:
    941
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Osa toimii, kohta ei. Tuollaisia vikoja on vaikea korjata / ehdottaa mitään ideoita. Yritä ensin toistaa vika! Eli tee taikasi niin että asiat eivät toimi, sitten kerro tänne mitä teit.
     
  4. Mezme

    Mezme Regular member

    Joined:
    Feb 21, 2006
    Messages:
    119
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Nyt olen huomannut, että olen saanut yhteyden toimimaan kaksi kertaa niin, että olen käyttänyt läppäriä vikasietotilassa, jolloin laitehallinnan kohta "Network Adapters" käy tyhjänä. Kun käynnistän koneen uudestaan niin WLAN:in merkkivalo ei syty käynnistyksen aikana, vaan kun kone on päässyt Windowsiin ja raksuttanut vähän aikaan, tulee ilmoitus että uusi laite löydetty. Tällöin kone on löytänyt verkkokortin ja asentaa sen toimimaan automaattisesti.

    Eli tiivistettynä, kun kone ei tunnista Broadcomin verkkokorttia, niin laitehallinnasta löytyy "1394 Net Adapter" ja "nVIDIA nForce Networking Controller". Kun käynnistän koneen vikasietotilaan niin mitään näistä ei löydy. Tämän jälkeen kun koneen käynnistää normaalisti, niin noiden kahden laitteen lisäksi kohta sinne ilmesty, koneen sen tunnistettua, "Monikaistainen Broadcom 802.11 -verkkosovitin".

    Olen päivittänyt tuon Broadcomin verkkosovittimen, mutta ilman tulosta. Tämä siis taitanee todistaa ainakin sen ettei verkkokortti ole ainakaan irronnut tai rikki? Mutta miten saisin kaiken toimimaan normaalisti?
     
  5. delffi

    delffi Regular member

    Joined:
    Sep 18, 2007
    Messages:
    941
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Kokeile disabloida käsin ne laitteet joita et käytä. Boottaa ja katso mitä tapahtuu. Näyttää siltä että jotkin laitteet ei tykkää toisistaan...
     

Share This Page