Eli siis olen nyt n. kuukauden taistellut koneeni kanssa ja etsinyt ja etsinyt vikaa, miksi kone jumahtaa n. minuutti käynnistyksen jälkeen. Yritysten ja erehdysten kautta olen nyt "löytänyt" syyn. - Kone toimii moitteetta siihen asti, kunnes tökkään verkkokortin kiinni. Sitten tulee totaalijumitus. Saattaa käynnistyä ok, mutta n. minuutin jälkeen jämähtää. Ei auta näpyköiden painelu eikä mikään. Vain virtanapukalla vierailu. Olen kokeillut kahta verkkokorttia, kaikissa pci (?) paikoissa, mutta mikään ei auta. Käyttiksenä win 2000. Ja huom. kone on tähän asti toiminut ok. mitään osia ei ole lisätty eikä poistettu. Eikä mitään radikaaleja ohjelmamuutoksiakaan. Virukset on myös skannattu n. kahdeksaan kertaan. ja windows ajettu uudelleen muutamaan otteeseen. (ei muuten suostunut asentumaan windows, jos oli verkkokortti kiinni..) Olisin niin kiitollinen, jos jollain olisi edes tuulesta temmattu ehdotus. Omat ja kaveripiirin ideat on nyt aika lailla käytetty..
Ihan hakuammuntaa: Disabloi biossista kaikki tarpeettomat i/o:t, kuten sarja- ja rinnakkaisportit, ja mahdolliset muut härpäkkeet, joita et käytä. Mulla tilttaili kone äänikortin asennuksen jälkeen DMA/IRQ-erroreihin about joka toisella käynnistyskerralla, kunnes disabloin emon sarjat, midi ja rinnakkaisportin. Sitten toimi ok.
Sama ongelma oman lanikoneen w2k:ssa, wintoosan installoiminen joksikin muuksi kun APCI kooneeksi auttoi.