Verkkolevy on hidas (wlan ongelmia myös)

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by jahlberg, Sep 20, 2008.

  1. jahlberg

    jahlberg Regular member

    Joined:
    May 3, 2005
    Messages:
    171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Olis sellanen ongelma et mulla tollanen LaCie Network Space 500GB, Desing by Neil Poulton mallinen verkkolevy joka on kiinni verkkopiuhalla zyxel P-660HW-D1 adsl/wlan boxissa ja on routing asetuksella.

    wlanilla saa n. 2-3 Mt/s mikä on kai ihan hyvin. Mut jos laitan ton verkkolevyn ristikaapelilla pelkästään läppäriin kiinni kummassakin gigan verkkoliitäntä ja verkkolevyn asetuksiin ku menee niin näyttää et yhteys on giganen. Mutta ku alkaa tavaraa siirtään koneelta levylle, niin siirtonopeus on toi sama ku wlanilla.

    edittiä:

    Lisää ongelmia eli enää en saa wlanilla yhteyytä tohon verkkoasemaan, mut heti ku laitaa verkkopiuhan koneesta tohon adsl boxiin niin muodostaa yhteyden verkkoasemaan. Het ku otan verkkopiuhan irti ja alan wlanilla käyttään, niin katkaisee yhteyden. Eli jos jollain ois vähä infoa asiaan ku alkaa kyllä hermo meneen tän kans :)
     
    Last edited: Sep 21, 2008
  2. Deukka

    Deukka Regular member

    Joined:
    Jan 13, 2008
    Messages:
    132
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Lukeeko Zyxelin Status Screenin Interface Status Lan 1 kohdalla 100M/Full Duplex?

    Miten siirrot toimii Zyxelin Bandwidth Status/Monitorissa onko törmäyksiä?

    Tohon gigan nopeuteen on Laciessa Jumbo Frame Size oletuksena 1500 100 Mbps, toisenkin laitteen pitäisi tukea jumboa, jolloin max. Frame Size 9000.

    Miten nuo Advanced Lan Setup asetukset ovat Zyxelissä
    RIP Direction,Multicast,Any IP Setup,Allow between LAN and WAN?

    Wlanilla ei mene verkkoasemaan, tracert verkkoaseman ip, meneekö Zyxeliin asti?
     
  3. jahlberg

    jahlberg Regular member

    Joined:
    May 3, 2005
    Messages:
    171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Lukee 100M/full dublex
    Rip direction none
    multicast none
    any ip setup active
    allow between lan and wan ei käytössä

    Wlanilla otti tracertin tuli viesti kohde isäntään ei saada yhteyttä
     
    Last edited: Sep 21, 2008
  4. Deukka

    Deukka Regular member

    Joined:
    Jan 13, 2008
    Messages:
    132
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Lan-lisäasetuksissa ei ole turhia päällä.
    Kokeile langattomasti ping zyxelin_ip ,niin vastaus pitäisi tulla.
    Jos ei, niin wireless asetukset ovat väärin.
     
  5. jahlberg

    jahlberg Regular member

    Joined:
    May 3, 2005
    Messages:
    171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ehin tos aikasemmin resetoida ton boxin ajan kuluksi ja se näytti auttavan tohon mystiseen ongelmaan. Toivottavasti toi ei ala vaan kovin usein tekemään tota.

    Mut kiitos neuvoista :)
     
  6. jahlberg

    jahlberg Regular member

    Joined:
    May 3, 2005
    Messages:
    171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Vois sanoa nyt alkaa meneen kyllä hermot ton lacien kans. Enää en mitenkään saa wlanilla yhteyyä tohon. Olen resetoinu ton adsl boxin muutaman kerran jo poistanu koneelta kaikki lacien ohjelmat ja asentanu ne uudestaan pari kertaa, eikä toi auta mitään. Mulla kyllä alkaa ymmärrys loppumaan tämän kans n. minuutti sitten kokeilin verkkopiuhan avulla joka on kiinni tos zyxelissä niin heti löysi sen mut ei wlanilla.

    Kun yritän ottaa tracert verkkolevyn ip tulee taas kohdeisäntään ei saada yhteyttä. Eli mikähän tos nyt kusee?
     
  7. jahlberg

    jahlberg Regular member

    Joined:
    May 3, 2005
    Messages:
    171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Eikö kukaan enää osaa auttaa tällä hetkellä kone löytää wlanilla lacien ja pääsen selaimella lacien asetuksiin. mutta ongelmana on se etten pääse lacien myshare ja openshare kansioihin missä on mun kamat. Tulee vaan viesti "Microsoft windows network verkkosijaintiin ei saatu yhteyttä. Yhteyttä ei ole palautettu."

    Niin ja käyttiksenä vista home premium
     
    Last edited: Sep 25, 2008
  8. mattipuh

    mattipuh Member

    Joined:
    Oct 23, 2008
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    mulla samantyyppistä vikaa,
    reititin telwell EA510
    verkkolevy lacie neil poulton 1Tb ethernet

    verkkolevy löytyy muuten ok winkkuun, mutta upload-nopeus on käsittämättömän hidas, luokkaa 1Mt/sec. (688Mb filun siirto vie 10min).
    kun katsoo task managerista wlanin siirtoa, niin 54Mbit wlan linja näyttää max 25% siirtonopeutta, ja välillä siirto katkeaa täysin, kunnes alkaa taas uudelleen. ihmetyttää oikeastaan tuo, että miksi se siirto katkeaa välillä?

    oon kytkenyt tuon verkkolevyn reitittimen 1-porttiin. onkohan vaikutusta, jos koettaa jotain muuta porttia? käsittääkseni reitittimen kannalta luulisi olevan ihan sama, missä portissa verkkolevy on.

    Koneessa (Dell latitude D630) on verkkokomponentteina
    Broadcom NetXtreme 57xx Gigabit Controller (vaihdoin tämän asentoon 10Mt Full duplex), sekä Intel(R) WIreless WiFi Link 4965GN.
     
  9. mattipuh

    mattipuh Member

    Joined:
    Oct 23, 2008
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    noniin, reititin siirretty ylemmäs kirjahyllyyn. lisäksi manuaalisesti käynnistin verkkokovalevyn uudelleen. nyt ei yhteys enää pätki, vaan tasaisesti uploadaa 25% 54mbit wlanyhteydellä. liekkö tämä maximinopeus, ei vieläkään mikään supernopea, mutta sentään pääsin tuosta pätkimisongelmasta!
     
  10. Iguanodon

    Iguanodon Guest


    Taitaa olla se 1Mt/s Max. nopeus 54Mbps Wlan-yhteydellä.
    Kokeilin äsken siirtonopeutta Zyxel P-660HW-D1 modeemilla, Zyxel G-260 Wlan-sovittimella (125Mbps G+ SuperSpeed käytössä) ja HP media Vault Pro 5020 nas-levyllä. Siirsin 700Mb tiedoston ja nopeus oli n.2Mt/s.
    Olen tuossa harkinnut 802.11n Wlan vermeiden ostoa mutta tiedä sitten miten suuren parannuksen noilla saisi aikaan?
     
  11. mattipuh

    mattipuh Member

    Joined:
    Oct 23, 2008
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Jep Wlanin kautta ei taida kannattaa verkkolevyjä käyttää, ellei ole tuota 802.11n -tukea. lakun kanssa verkkolevykin toimii paljon sutjakammin.
     
  12. echofree

    echofree Member

    Joined:
    Dec 19, 2008
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Mulla on tollanen Lacie Networkspace 1Tb, Desing by Neil Poulton..
    Mutta amatööri kun olen en tajuu miten voin kirjautua levylle muista tietokoneista.. Osaako joku avustaa että millaiset asetukset/säädöt tulisi tehdä.. ?

    Vista
    zyxel P-660HW-D1
    Levy on tällaisessa osoitteessa 192.168.1.34

    Kiitoksia jo etukäteen!
     

Share This Page