Kyseessä Call of Duty verkkopelinä: Brittiserveri Ping ~90 FPS ~70 Bosniaserveri Ping ~100 FPS ~150 Olen ymmärtänyt että Ping johtuu valimatkasta serverin ja mun koneen välillä, mitä pienempi sen parempi. FPS taas johtuu koneeni suorituskyvystä mitä isompi sen parempi. Onko näin ? Kuinka voin vaikuttaa edellä manittuihin arvoihin. Kerran sain vastaukseksi seuraavan linkin: http://www.tweakfactor.com/articles/tweaks/codtweak/1.html Noita kokeilemalla en saanut merkittäviä eroja aikaan. Mitä asetuksia (cvar rate.... jne.) voi muuttaa ettei PB potki pihalle, ja onko sallitut muutokset serveria kohtaisia ?
Joo eli ping on aika millisekunteina mikä kestää datapaketilta omalta koneelta serverille ja takaisin. Tätä voi parantaa nopeammalla nettiyhteydellä ja säädetyillä nettiasetuksilla tiettyyn pisteeseen asti, myöskin palvelimen nettiyhteys ja asetukset vaikuttavat tähän. FPS voi nostaa esim. heikentämällä grafiikan laatua pelissä ja karsimalla taustalta kaikki turhat ohjelmat pois, myös tehokkaampi suoritin, näytönohjain, enemmän muistia vaikuttaa (vaikutukset ovat pelikohtaisia). Osa PB asetuksista on palvelinkohtaisia ja osa yleisiä. Muutenkin suosittelen pelaamaan FPS pelejä Pohjoismaisilla ja Viron servereillä (jos siis asuu Suomessa tai naapurustossa).
FPS:sää saa myös nostettua kun ottaa näyttiksen asetuksista v-syncin pois kaikissa peleissä ei näy eroja jos v-sync on päällä tai pois...
Mitä toi FPS tarkottaa? Eli voinko asetuksia mitenkään muuttelemalla parantaa mun pingiä? Auttaako pingin laskeminen ja FPS:N nostaminen pelaamista yhtään? Nyt ping on ~50 englantilaisilla servuilla. yhteys on 2mb adsl. Ja mistä ton oman FPS:n näkee? Katselin myös noita tweakfactorin ohjeita tosta aikaisemmasta linkistä ja en tajua että miten muutan esim. cg_drawGun 0? Johonkin konsoliin pitää kirjottaa jotain? Olisin kiitollinen avusta.
FPS = frames per second, eli kuinka monta kertaa kuva päivittyy sekunnissa -> mitä isompi sen parempi. FPS = myös first person shooter eli se on yleisnimitys kyseisille peleille doom, farcry yms peleille missä action kuvataan ensimmäisen persoonan näkökulmasta. Pingiä voit parantaa oikeastaan vain hankkimalla lisää upload-kaistaa eli lähtevää kaistaa. Luonnollisesti kun pelaat niin kaikki muu internetliikenne pois päältä. Muuten verkkoviiveen määrä riippuu serverin sijannista ja serverin yhteyden laadusta.. ruudunpäivitysnopeutta voit kasvattaa hankkimalla tehokkaamman myllyn niinkun agentti sanoo tuossa yläpuolella.. niin joo ton fps:n näkee usein pelin konsolista erillisellä käskyllä tai jollain softalla esim. fraps on ihan hyvä..
Kiitän avusta. Ei sattuis kukaan muistamaan call of dutyssa multiplayerissa sitä käskyä millä näkee FPS:N?
Tottakai sun pingi on isompi jossain kiinalais-serverillä kun jollain kotimaisella serverillä. Eli tohon pingiin voit vaikuttaa valitsemalla hyvän, ja nopean serverin (ping näkyy yleensä serverin vieressä) Ja mitä nopeampi nettiyhteys sitä parempi ping tietysti on. Tolla fps:llä ja pingillä ei oo mun tietääkseni toistensa kanssa mitään tekemistä.. Fps voi olla vaikka 100 ja ping 400.
Nettiyhteyden nopeus ei ole kaikki kaikesta nettipeleissä. Nettipeliliikenne ei hirveästi kaistaa kaipaa jolloin ISDN voi olla parempi peliyhteys kuin kaapelimotu. Omissa testeissä en yli 5kB kaistaa pahemmin tarvitsisi pelatessa. Yhteyden tärkein ominaisuus pelaamista ajatellen on pieni vaste(ping). Kaapelimotu on halfduplex yhteys joka hidastaa pingiä. Satelliitti motu kiertää avaruuden kautta..ei hyvä pingille.
mikähän peli kyseessä? Itsellä ainakin kun adsl:n kautta oon pelannu niin aina kun upit on noussu niin pingitkin on laskenut samaan aikaan..ja samoilla servereillä pyörinyt viimeset kolme vuotta. Hyvin huomaa verkkoviiveen kasvun kun unohtaa vaikka jonkun p2p-ohjelman päälle kun menee serverille niin johan tulee kickiä kun viive usein jopa kymmenkertaistuu..
Americas Army 24 pelaajan servulla. Toi voi olla tietysti käytettyjen pakettien koosta riippuvaa muutosta. En ole tietysti satavarma, mutta AA:ssa ainakin voi säätää sopivan pakettikoon yhteyden nopeuden mukaan. Onko toi nyt yllätys kun siirtää ne p2p softatkin paketteja. Torretn ja donkey tukkii todella tehokkaasti pingit. DC ei niinkään ellei käytä esim revconnect softaa.
Testasit ilmeisesti netlimiterillä tms windows-softalla. Oman kokemukseni mukaan ne ei pidä alkuunkaan paikkansa, kokeile vaikka pistää kastasi tukkoon jättämällä tuon 5kB vapaaksi. Voin väittää että pingisi vähintään tuplaantuu, ja kasvaa pelaamattomaksi west-servereillä. Linuxilla saa luotettavamman tuloksen _todellisesta_ kaistantarpeesta, joka on 30-50kB riippuen serverin sijainnista/pelaajamäärästä. Nimim. honor 87 & 1000h