Verkkotulostin ja snmp-ongelma

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by blond73, Oct 11, 2007.

  1. blond73

    blond73 Member

    Joined:
    Jun 11, 2013
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Auttakaa nyt tyhmää. Ostin käytetyn hp.n Color LaserJet 4550n tulostimen, johon oli asennettu HP.n JetDirect I/O-kortti. Kun yritän asentaa tulostinta asennusohjelma kysyy jotan #¤%¤#% SNMP.n nimeä, jota en tiedä(eikä ilmeisesti tiedä edellinenkään omistaja) ja asennusohjelma ei suostu etenemään ilman tuota SNMP.tä.

    Printtasin tulostimen asetukset ja niissä lukee vain SNMP aseta yht.nimi: Määritetty.

    Löysin ohjelman nimeltä Hp JetAdmin, mutta ohjelma on vaikea selkoinen.

    Miten saan selville tuon SMNP tai resetoitua sen tai ylipäätään tuon tulostimen toimimaan?

    Käyttis on toisessa koneessa XP home ja toisessa XP Pro, jos sillä on merkitystä.

    Help!!! Menee hermo!!! :(
     
  2. GLSii

    GLSii Regular member

    Joined:
    Jul 23, 2007
    Messages:
    188
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Haluat siis tulostimen kiinni nimenomaan verkkokaapelilla?

    Ok. Miten yritit asentaa tulostimen?
    Kokeillaanpas asentaa ohjauspaneelin kautta manuaalisesti. Lataa ajuri tästä: Linkki
    Käynnistä exe-tiedosto, se purkaa tiedostot tiettyyn kansioon.

    Kun printtasit tulostimen asetukset, niin siinä jossain kohtaa näkyy tulostimen IP-osoite. Sitä tarvitaan kohtapuoliin...
    Kerro myös mikä osoite lukee Subnet mask -kohdassa (aliverkon peite).

    1. Mene Control Panel / Printers and Faxes / Add a printer
    2. Valitse: Local printer attached to this computer
    3. Create new port / Standard TCP/IP Port
    4. Kirjoita Printer name or IP Address -kohtaan se IP-osoite, jonka katsoit tulostetusta asetussivusta.esim. 192.168.0.1
    5. Seuraavaksi Device type-kohtaan "Generic network card", joka pitäisi olla jo valmiina. Ja Finish.
    6. Seuraavaksi se kysyy ajureita, valitse "Have disk" ja kerro sille sijainti, minne purit ajurit exe-tiedostosta.

    Eli tuo IP-osoite pitää tietää, että pääsee eteenpäin.
    Sen avulla pääset myös nettiselaimella tulostimen hallintaohjelmaan, kirjoittamalla osoiteriville esim. http://192.168.0.1

    Jos kone ei saa yhteyttä tulostimeen, niin sitten IP-osoite ja aliverkon peite (subnet mask) pitää muuttaa käsin tulostimen etupaneelin valikkojen kautta. Joka on aika tuskallista...
    Voit myös kokeilla ensin palauttaa tehdasasetukset, jos löydät semmoisen.

    Kokeile myös pingata tulostimen IP:tä:
    Suorita (Run) / cmd
    ping 192.168.0.1 (esimerkiksi)

    Jos ei tule vastausta (no reply), niin varmista ettei palomuuriohjelmisto estä (sammuta se), ja kokeile myös kiinnittää tulostin suoraan tietokoneeseen, eikä esim. modeemin/reitittimen kautta.

    PS. Nämä kaikki ihan siltä pohjalta, että itselläni on Laserjet 4050n verkkotulostin, ja käsittääkseni 4550n:ssa on samantyyppiset asetukset ja Jetdirect -verkkokortti.
    Jos joku täällä tuntee paremmin 4550:n, niin korjatkoon jos olen väärässä.

    EDIT: HP WebJetAdmin -ohjelmaa et todennäköisesti tule tarvitsemaan mihinkään...
     
    Last edited: Oct 11, 2007
  3. blond73

    blond73 Member

    Joined:
    Jun 11, 2013
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kiitos!Itse asiassa sain sen toimimaan heti sen jälkeen,kun oli kirjoittanut tuon edellisen. Sen sai muutettua, kun laitoin selaimeen osoitteeksi http://192.168.0.85,jonka DHCP oli määrittänyt printterille.Varmaan siksi, että tuo 192.168.0.1 on mulla sen koneen ip,josta netti on jaettu muille koneille ja oikeassa olit, ettei sillä JetAdmin ohjelmalla tehnyt ainakaan siinä hommassa mitään.
    Se alkuperäinen SNMP oli muuten <Set_SNMP_name>
    Joka tapauksessa kiitos! :)
     

Share This Page