Mulla ei kone jostaa syystä lataa vaan on ainoastaan verkkovirrassa,ei latauksessa..joku asetus menny varmaankin päälle!? Osaiskohan joku auttaa? Mulla siis HP kannettava.
Siis tuo ei lataa ja virta pysyy päällä ainoastaan johdon kanssa. Ja siihen akkukuvakkeen päälle kun laittaa hiiren niin tuo herjaa noin: 0%käytettävissä (verkkovirrassa, ei latauksessa) nyt mulla loppu tässä kohtaa ymmärrys! Ja nyt kun ottaa akun irti ja laittaa takasi niin hetken tuo lataa,noin 3sekkaa ja taas loppuu ja herjaa samaa..
Vaikuttaa siltä, että akku on täysin sökö. Tuskin mikään kalibrointi voi olla niin pielessä, ettei akku lataudu alkuunkaan. HP:n sivuilta varmaan löytyy linkki akkumittarin kalibrointiin. Itse löysin pikagooglauksella tämän, jonka lopussa on kalibrointiohjeet: http://www.ehow.com/how_8178496_charge-battery-compaq-notebook.html En kuitenkaan usko, että nuo enää auttavat, vaan akku menee vaihtoon, jos sitä tarvitaan.
Onhan se voinut akkukin kuolettua, eli hajota. Asiaan ei varmuutta saa, kuin kokeilemalla toisella akulla, joka voi olla vähän hankalaa, jos ei esim. kaverilta löydy samanlaista kannettavaa. Tarkista nyt kuitenkin, ettei akussa napojen kohdalla ole mitään likaa. Sama homma homma kannettavan kohdalla. Vähän kyllä vaikuttaa, että se akku on entinen. edit: vähän myöhästyin.
Justii tein hp:n omal ohjelmalla jonkuu akku analyysin niin se ilmoitti että akun kunto on hyvä. Kone on ollu justii pariviikkoa poissa käytöstä,tätä edelsi elokuva jolloin akku meni ihan finaaliin. Noin puoltoista vuotta vanha kone+akku, ei kait se itsestään voi mennä?! Tosin täähän on hp. navat check!
> Kone on ollu justii pariviikkoa poissa käytöstä,tätä edelsi elokuva jolloin > akku meni ihan finaaliin. Siinä voisi olla syy ongelmaan. Jos se on ensin purettu niin tyhjäksi kuin suojaus sallii ja sitten se on saanut vielä itsepurkautua pari viikkoa, voi olla että akku on oikeastikin hajonnut tai ainakin latauksen suojapiiri estää lataamisen, kun pitää akkua rikkinäisenä. Koska latauselektroniikka lienee akkupaketissa, ei pieni alkulataaminen irti koneestakaan taida onnistua? Jos akkujännitteen saisi hieman nousemaan, oma lataus voisi taas käynnistyä. Enpä keksi muuta ratkaisua, kun ottaa yhteyttä HP:lle ja kysyä sieltä apua. Tai ehkä jollakin erityisesti tuollaiseen erikoistuneella (ulkomaisella) foorumilla voisi joku tietää, mitä tehdä.
Ainakin itsellä on Lenovon läppärissä Käynnistä valikossa: Power Management Options - valikko, sitä kun painaa, aukiaa näyttöön Energy Management juttu. Sieltä itse olen saanu vaihtettua tuon, että Verkkovirrassa, ei latauksessa. Itse pidän konettani aika usein verkkovirralla, säästää akkua toi toiminta. Pitää akussa virtaa 47% verran vaan, kun kytkettynä verkkovirtaan. http://www.notebookcheck.net/Review-Lenovo-G575-AMD-Fusion-Notebook.51634.0.html Tuolta löytyy 2 kuvaa, kyseisestä Energy Managementistä, kun selaa sivua alaspäin.
Ei välttämättä... Oma Dell on alkanut tekemään jostain syystä samaa, ja siinä mielessä ymmärrän Axun ylempää kommenttia, että jos kone on verkkovirrassa, niin kyllä sen pitäisi ladatakin. Tuntuu vaan kummalta, sillä akun kunto vaikuttaa ihan normaalilta. Eli en usko että on siitä kiinni. Useimmiten tuohon auttaa, että laturin piuhaa renkkaa edestakaisin kiinni ja irti! Ilmiö tuli pari viikkoa sitten esiin ja on lähes päivittäistä. Käyttiksenä Win7/64 Ultimate. Voiko tuo mitenkään johtua windowsista, esim voiko tuo ilmoitus ollakin virheellinen, tai näyttäisikö windows akun varauksen väärin? E: Typeränä googlettelin vähän jälkijunassa, mutta tuo on kuin onkin jokin Windows 7:n bugi! Tässa yksi esimerkki. Näitä löytyy googlella vaikka kuinka paljon. Pitääpä testata...
Ite en koneelta löydä mitää miten tuon voisi saada päälle jos jokin asetus olisi tai jotai.. Ja kun siis jos piuhan otan pois niin kone sammuu,tsip. Mutta huomenna jos soittelisi hp asiakastukeen. Johtohan on ihan ehjä kun kone pysyy kuitenkin verkkovirrassa mutta se ei vaan jostain syystä osaa sitä ladata. :/
Mikä mahtaa olla sun konees malli. Toivottavasti ei ole mennyt emolevyltä virranhallinta. Voisit kokeilla seuraavan laista temppua ota virta johto pois ja akku paina virtanappia pohjassa about 30sec ja laita johto ja akku kiinni ja käynnistä kone. tuo on ainakin toiminu aikasemmin mikä oltiin linkattu aikasemmin ohje jossa poistettiin se mikkisoftan virranhallinta ajuri
Ette sitten viitsi lukea vai? Laiton linkin, missä neuvotaan miten homma korjataan. Jos ei kiinnosta lukea, niin mitä järkeä edes kysellä? Axu taisi sittenkin olla oikeassa.
Pahoittelut,vasta huomasin tämän viestin. No kokeilin noilla ohjeilla mutta ei toimi! Ja mistäs mää ny löydän tän koneen mallin?!
itsellä ainakin lopettaa latauksen verkkovirrassa 99% ja pitää sen siinä, että voihan se olla niinkin simppeli juttu että windows on muuttanut asetuksia niin että se pitää sen akun 0%. en kyllä asetusta tälle pikaisella vilkaisulla löytänyt. ainakin itsellä kone menee horrostilaan ennenkuin tyhjäksi asti päästää akun(7%) että tuskin tuosta mennyt.
Koneen pohjassa pitäisi olla tyyppilappu, jossa koneen tunnistetiedot. Siellä se yleensä läppäreissä on.
Mulla toshiba satellite ja sama ongelma. Äsken sammutin koneen, irroitin akun, puhdistin akun liittimet ja koneen vastaliittimet ruiskuttamalla CRC Electronic Cleaner/elektroniikan puhdistajaa. Annoin aineen kuivahtaa (menee ihan hetki) ja laitoin akun takaisin paikalleen. Käynnistin koneen ja nyt lukee verkkovirrassa ja latauksessa. Tätä kirjoittaessa lataus noussut jo 4% ---> 32%. Olettaisin, että liittimien puhdistuksesta oli hyötyä. Ai niin, kone oli käyttämättä ainakin 2-vuotta.