Tervehdys! Ongelmani on kestänyt puolisen vuotta ja on seuraavanlainen; En pysty käyttämään verkkoyhteyttäni kunnolla. Verkkoyhteys aukeaa aina normaalisti ja nopeasti. Joskus www-surffailu toimii moitteettomasti, mutta usein ei www-surffauksesta tule mitään, koska eri sivustoja ei mukamas löydy. Ei Googlea, ei Kalevan sivuja, ei luotettavia sivuja, ei mitään. Joskus kun jaksaa yrittää tietylle sivustolle tarpeeksi kauan, sinne lopulta saattaa päästä. Jos esim. Kalevan sivuille pääsee, kaikki Kalevan alasivut yleensä aukeavat ihan hyvin, mutta sitten taas kun yrittää eri sivustolle, niin voi olla että mitään sivustoja ei löydy mukamas. Ongelma on sama kaikilla selaimilla (Netscaplella, IE:llä ja Firefoxilla). Mikään muu ohjelma (esim. P2P) ei vie kaistaa, eli siitä ei ole kyse. Taloutemme toisella koneella (läppärillä) verkko toimii moitteettomasti, eli ongelma ei ole palveluntarjoajassa, kaapelissa tai päätelaitteessakaan siis. Koneet eivät ole kytkettynä samaan aikaan verkkoon. Olen vain välillä kytkenyt pääkoneen RJ-45 -piuhan läppäriin, jos on ollut pakko päästä verkkoon. Erilaisia virus- ja haittaohjelmaskannereita (Avast Antivirus, Ad-Aware, Webroot Sweeper, AVG Antispyware plus kaikki Hitman Pron:n sisältämät siivoussoftat olen ajanut, eikä mikään niistä löydä mitään haittaohjelmistoa/viruksia koneelta) Olen kokeillut yhteyttä sen "pätkiessä" sammuttaa palomuurin (Sygate) hetkiseksi, mutta sekään ei auta, eli kyse ei ole palomuurin vääristä asetuksista. Windowsin oma palomuuri on tietysti pois päältä, koska käytän Sygatea, eli kahta palomuuria ei ole käytössä. Semmonen asia vielä, että monesti esim. MSN Messenger toimii koko ajan moitteetta samaan aikaan, kun www-sivuihin ei pääse käsiksi. Itse olen epäillyt, että voiko esim. tuo emolevyn integroitu verkkokortti olla paksana? Toisaalta, voiko laite olla hajalla, jos välillä toimii moitteettomasti, ja tietyt ominaisuudet toimivat välillä kuitenkin samaan aikaan kun www-homma ei toimi? Osaisiko kukaan auttaa tai onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia ja miten on onnistunut ratkaisemaan ongelman? Olisin enempi kuin kiitollinen jos joku osaisi auttaa. Alla jotain vielä jotain speksejä: -------------------------------------------------------- Tietokone: AMD Sempron(tm) Proceccor 2600+ 1.61 GHz (muistia 1Gt) Emolevy: AsRock K8Upgrade-NF3 Verkkokortti: Emolevyn integroitu LAN 10/100 Ethernet (NVIDIA nForce Networking Controllwr) VDSL-päätelaite: Cisco 575 LRE Käyttöjärjestelmä: Windows XP Professional Versio 2002 Service Pack 2 Virustorjunta: Avast! versio 4.7 Home Edition Palomuuri: Sygate Personal Firewall Nettiliittymä: Oulun Puhelin Baana 2/2 Taloyhtiö -------------------------------------------------------- Apua odottaen, "Jon Lord" Oulusta.