Verkon laitteen IP kadoksissa

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by heik, Dec 2, 2012.

  1. heik

    heik Member

    Joined:
    Jan 15, 2006
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kuka pystyy auttamaan ongelmassa?
    Minulla on verkkoon liitettävä laite jossa on päätepalvelin. Konfaamisessa tuli ilmeisesti joku näppäilyvirhe IP-osoitteeseen, eikä laitetta pysty palauttamaan tehdasasetuksiin. Laite ohjelmoidaan erillisellä konffaus softalla mikä ei löydä laitetta enää ollenkaan.
    Onko mitään mahdollisuutta skannata laitteessa olevaa ip-osoitetta? Tai jotain muuta tapaa??

    Päätepalvelin on: http://www.lantronix.com/device-networking/embedded-device-servers/xport.html
     
  2. teme565

    teme565 Active member

    Joined:
    May 10, 2002
    Messages:
    3,306
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Pingillä voit kokeilla, pingaa arvioidun osoitealueen läpi ja katsoo, vastaako joku osoite pingiin. Wiresharkilla voi yrittää verkkoliikenteestä nuuskia IP:tä, asiaa helpottaa jos laittaa tuon vehkeen ja tietokoneen kaksistaan samaan verkkoon.
     
  3. heik

    heik Member

    Joined:
    Jan 15, 2006
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Pingaaminen taitaa olla aikatyölästä, kun en tiedä missä osoitteen osiossa on virhe ja kuinka suuri se on.
    Kone on suoraan ristikapella kiinni tuossa laitteessa ja koneessa pyörii Netscanner -apuohjelma. Olen skannannut aluetta 192.0.0.1 -> 192.254.254.255, eikä mikään ip ole vastannut.
    Onko sillä merkitystä mikä on asetettu koneen maskiksi? Olen sen asettanut 255.0.0.0.

    Entä miten tuo Wireshark toimii käytännössä? Onko oman koneen verkkokortin asetuksilla merkitystä, jotta saan mahdollisimman hyvän tuloksen?
     
  4. teme565

    teme565 Active member

    Joined:
    May 10, 2002
    Messages:
    3,306
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Ei pitäisi verkkokortin asetuksilla olla merkitystä. Itse en koskaan ole kovin paljoa Wiresharkkia käyttänyt, enkä esim. osaa niitä filttereitä käyttää. Mutta ainakin tuolla alkuun pääsee. Eli ohjelma auki (pitää varmaan ajaa admin-oikeuksilla) niin se tulostaa siihen ikkunaan että mitä verkossa tapahtuu ja mikä IP-osoite lähettää mitäkin.
     

Share This Page