Verkon rakennusehdotuksia

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Jibatsu, Jul 30, 2008.

  1. Jibatsu

    Jibatsu Member

    Joined:
    Jul 30, 2008
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Noniin, listataanpa laitteisto:

    -Pöytäkone, WinXp
    -Pöytäkone, WinXp
    -Kannettava, Toshiba Satellite, WinVista
    -Zyxel Prestige 660HW-61

    Nettiliittymän tarjoaa Saunalahti ja kyseessä on VOAS-opiskelijaverkko. Yläkerrassa on yksi ethernet-rasia, josta Zyxel660HW-61 jakaa yhteyttä piuhalla molemmille pöytäkoneille(pöytäkoneet ovat siis samassa huoneessa, yläkerrassa). Nyt kun Toshiba-kannettava saapui taloon, niin olisi mukava saada tuokin vehje nettiin, mutta langattomasti, jotta sitä voisi käyttää myös alakerrassa. Kaikista hienointa olisi vielä jos saisi kaikki koneet keskenään verkkkoon.

    Olen laittanut Zyxelistä WLANin päälle, mutta läppäri ei suostu millään ottamaan kontaktia, vaikka löytääkin verkon. Ilman verkon salauksia olen muutaman kerran kirosanojen saattelemana saanut läppärin verkkoon ja nettiin, mutta salauksien kanssa en kirveelläkään.

    Tuli vain mieleen että toimiiko Zyxel ethernet-talouksissa jos WLANia käyttää? joten mitä tuohon laitekokoonpanoon pitää vielä lisätä, jotta saisin läppärinkin nettiin? En millään raaskisi ostaa molemmille pöytäkoneille WLAN-korttia, sillä budjetti on rajallinen.

    Toivottavasti saitte selvää :)
     
  2. afterwin

    afterwin Regular member

    Joined:
    Mar 27, 2005
    Messages:
    1,338
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Tuollaisista vista läppäreistä olen kuullut. Olisikohan ajurista kiinni? Ainakin voisit tarkistaa löytyykö uudempaa ajuria. Kaverin vista ei suostunut yhdistämään fon tukiasemaan salattuna vain salaamattomana. Toisella kaverilla ei myöskään saa vistalla salauksia toimimaan ollenkaan vai oliko vielä niin ettei toiminut ollenkaan langattomana sekään? Nyt en muista tuota kumminpäin oli.
     

Share This Page